PracaGrupypl.praca.dyskusje › kuroniówka po urlopie wychowaczym

  • 1. Data: 2004-04-15 11:12:18
    Temat: kuroniówka po urlopie wychowaczym
    Od: "olo" <k...@f...pl>

    żona wraca do pracy po 2 letnim urlopie wychowawczym.

    zakładamy, że popracuje jeszcze 3 miesiące (chce się zwolnić i chcą ją
    zwolnić ;-) ) - wypowiedzenie ma 3 miesiące ponieważ pracuje tam ok. 5
    lat (licząc z tym wychowawczym).

    pytanie:
    - czy po zwolnieniu będzie jej się należał zasiłek dla bezrobotnych?

    dodam, że urlop wychowawczy był bezpłatny.

    -olo

  • 2. Data: 2004-04-15 12:25:40
    Temat: Re: kuroniówka po urlopie wychowaczym
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    to zalezy czy zwolni sie sama czy ja zwolnia....
    jezeli sama sie zwolni - nie bedzie zasilku, jezeli otrzyma wypowiedzenie od
    pracodawcy lub stosunek pracy zostanie rozwiazany z przyczyn lezacych po
    stronie pracodawcy - zasilek bedzie
    tyle ogolnie

    pozdrawiam
    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 3. Data: 2004-04-15 20:50:57
    Od: "Joanna" <a...@i...pl>

> [...]
    od
    > pracodawcy lub stosunek pracy zostanie rozwiazany z przyczyn lezacych po

    --------

    niekoniecznie....., jesli zwolni sie sama (da wypowiedzenie), to zasilek sie
    nalezy, ale po 90 dniach od zarejestrowania (taki byl np. moj przypadek).
    Oczywiscie nalezy sie wtedy, jesli na 18 miesiecy przed zarejestrowaniem w
    urzedzie, 365 dni bylo przepracowanych (to znaczy byly odprowadzane
    skladki).

  • 4. Data: 2004-04-16 07:59:37
    Od: "olo" <k...@f...pl>

    powiedzcie jak wygląda kwestia umówienia się z pracodawcą jeśli chodzi o
    zwolnienie:
    - z punktu widzenia pracownika (jeśli już się pogodził z utratą a nawet
    planował zakończenie pracy) - lepiej jeśli będzie gdy pracodawca go wyrzuci
    ponieważ po okresie wypowiedzenia od razu należy mu się zasiłek (spełnia
    wszystkie warunki przyznania 'kuroniówki'),
    - a jak jest z punktu widzenia pracodawcy? - czy dla niego lepiej jak
    zwolni się sam pracownik?, dlaczego? czy w grę wchodzą tu tylko sympatie i
    chęć zrobienia na złość "nie pójdę mu na rękę.." ? (mała prywatna firma),
    czy jednak są jakieś materialne podstawy aby pracodawca wzbraniał się przed
    takim rozwiązaniem?

    pracownik obecnie ma trzy miesiące wypowiedzenia a więc czy zwolni się sam,
    czy zwolni go pracodawca - i tak przez trzy miesiące będzie miał płaconą
    pensją.

    --

    BookService team.
    Dział techniczny

  • 5. Data: 2004-04-16 09:15:38
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 16 Apr 2004 09:59:37 +0200, na pl.praca.dyskusje, olo napisał(a):

    (mała prywatna firma),

    Jak mała do 20 ludzi czy więcej jak 20 - wtedy należy się odprawa.
    Dla pracownika lepiej jest jak to pracodawca go zwolni.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2004-04-20 10:53:12
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!!

    Użytkownik "olo" <k...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ponieważ po okresie wypowiedzenia od razu należy mu się zasiłek (spełnia
    > wszystkie warunki przyznania 'kuroniówki'),

    "Wyrzuci" to dośc pejoratywne określenie - mi się kojarzy z natychmastowym
    rozwiązaniem storunku pracy
    z przyczyn leżących po stronie pracownika (czyt. dyscyplinarka).]
    Chyba miałeś na myśli "wypowiedzenie umowy o pracę".

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl