PracaGrupypl.praca.dyskusje › koszty uzyskania przychodu przy umowie o dzieło

  • 1. Data: 2006-11-18 11:44:00
    Temat: koszty uzyskania przychodu przy umowie o dzieło
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    Witam,
    podpisałam umowę o dzieło na poprowadzenie kursu językowego.
    Zawarte jest tam zdanie "koszty uzyskania przychodu wynoszą 20%".
    Znalazłam regułkę co to są te koszty przychosu ale nadal nie rozumiem o
    co tutaj chodzi :| czy to znzczy, że oprócz 16% podatku potrącą mi
    jeszcze te 20%?
    Bardzo proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2006-11-18 11:46:46
    Od: "Any User" <a...@d...com>

> [...]
    > tutaj chodzi :| czy to znzczy, że oprócz 16% podatku potrącą mi jeszcze te

    Łopatologicznie:
    1. Wykonujesz umowę o dzieło za 1000 brutto.
    2. Koszty wykonania to 200.
    3. Podstawa opodatkowania to pozostałe 800.

  • 3. Data: 2006-11-18 13:13:25
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    Any User napisał(a):
    > Łopatologicznie:
    > 1. Wykonujesz umowę o dzieło za 1000 brutto.
    > 2. Koszty wykonania to 200.
    > 3. Podstawa opodatkowania to pozostałe 800.

    aaa... :) a dlaczego to tak jest? po co?
    dzięki za odpowiedź
    pozdrawiam!

  • 4. Data: 2006-11-18 21:54:19
    Od: "Michal" <m...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "kwiatuszek" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > aaa... :) a dlaczego to tak jest? po co?

    ROTFL
    Dlatego żebyś miała mniej podatku do zapłacenia - skoro podatek płacisz od
    800 zł a nie od 1k to jesteś do przodu co jest dla Ciebie nie zrozumiałe ???
    Koszty uzyskania przychodu to taka dodatkowa kwota wolna od podatku
    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2006-11-18 22:20:11
    Od: "Any User" <a...@d...com>

    > aaa... :) a dlaczego to tak jest? po co?

    Dlatego, że ustawodawca, mając na uwadze fakt, iż wykonanie umowy o dzieło
    wiąże się z wcześniejszym jej "dobiciem", czyli najczęściej faktycznym
    kosztem dla wykonawcy, postanowił podzielić przychód z takiej umowy na
    ryczałtowy koszt szukania i dobijania umów przez wykonawcę, oraz przychód
    właściwy.

  • 6. Data: 2006-11-19 18:42:43
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    Michal napisał(a):
    > ROTFL

    no dobrze dla mnie jest to korzystne, ale dla pracodawcy...?

    dziękuję any user'owi za wytłumaczenie :)

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2006-11-20 02:51:45
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...com>

    kwiatuszek wrote:

    > no dobrze dla mnie jest to korzystne, ale dla pracodawcy...?

    Zleceniodawcy to nic nie zmienia - on płaci tyle samo w każdym
    przypadku. Podatek odprowadzasz do kasy państwa, nie pracodawcy...

    pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 8. Data: 2006-11-20 14:35:36
    Od: kwiatuszek <o...@w...pl>

    Arkadiusz Dymek napisał(a):
    > Zleceniodawcy to nic nie zmienia - on płaci tyle samo w każdym
    > przypadku. Podatek odprowadzasz do kasy państwa, nie pracodawcy...

    ok, teraz już wszystko rozumiem :)
    dziekuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam!