PracaGrupypl.praca.dyskusjekorporacyjne zwyczaje... › Re: korporacyjne zwyczaje...
  • Data: 2011-08-23 08:47:23
    Temat: Re: korporacyjne zwyczaje...
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak czy inaczej - nie widzę sensu. Jeśli mam urlop, sprawy zawodowe
    > zostawiam w pracy. Tak więc zapominam, że mam skrzynkę mailową w pracy.
    > Dla mnie sprawdzenie poczty firmowej równałoby sie z wykonywaniem
    > obowiązków służbowych, a to by oznaczało, że nie jestem na urlopie. Więc
    > jak dla mnie za taki wymóg wysłałbym na drzewo.

    też mi się tak wydaje, ale ja tam nie pracuję. W moim pojęciu
    (nawiązując do niektórych wypowiedzi w wątku)umowa o pracę nie dotyczy
    czasowej dzierżawy czy wynajęcia całej osoby pracownika, a jedynie
    części jego czasu i umiejętności, na warunkach ściśle określonych, także
    przez prawo. Postawa "nie podoba się to sp..." jest nawet w tzw.
    "przyzwoitych" firmach dość popularna, ale -także z punktu widzenia
    ekonomicznego -na dłuższą metę całkowicie nieracjonalna.
    O skutkach społecznych etc. zdaje się nie ma co mówić, ale są -moim
    zdaniem- w dalszej perspektywie katastrofalne. Otóż w neoliberalnej
    wizji świata skutki społeczne są nieistotne, bądź usprawiedliwione, a
    wolność właściciela do zarządzania własną firmą (i "własnymi"
    pracownikami) jak mu się podoba, nawet wbrew zdrowemu rozsądkowi i
    przyzwoitości, jest fundamentalną wartością cywilizacyjną. Wolno sądzić,
    że to pogląd tyleż niemądry i nieuzasadniony, co anachroniczny.