PracaGrupypl.praca.dyskusje › kodeks pracy-praca informatyka-8 g.przy komputerze

  • 1. Data: 2005-01-14 17:20:24
    Temat: kodeks pracy-praca informatyka-8 g.przy komputerze
    Od: "isia" <i...@o...pl>

    czy praca informatyka tj.8 godzin przy komputerze(szkodliwość dla oczu,praca w
    pozycji siedzacej-bóle mieśni i kręgosłupa), jest w Polsce objęta jakimś
    specjalnymi przepisami?Co ile czasu powinny należeć się przerwy w pracy?

  • 2. Data: 2005-01-14 19:37:22
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "isia" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozycji siedzacej-bóle mieśni i kręgosłupa), jest w Polsce objęta jakimś
    > specjalnymi przepisami?Co ile czasu powinny należeć się przerwy w pracy?

    Co godzinę - 5 minut

  • 3. Data: 2005-01-14 20:05:55
    Od: amfora <a...@i...pl>

    Jerzy Borowski <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "isia" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > oczu,praca w
    >
    > Co godzinę - 5 minut

    Podzielę się dziś zdobytą wiedzą. :)
    Na szkoleniu z BHP dziś pan zwrócił uwagę, że w UE praca przy kompie w
    wymiarze przekraczającym 50% czasu pracy będzie (lub w niektórych krajach
    już jest) podstawą do ubiegania się o przejście na wcześniejszą emeryturę.
    Z tego względu (antycypując zmiany w polskim kodeksie pracy) warto prosić
    o stosowny wpis w świadectwie pracy. Ponoć niektórzy pracodawcy są tak
    oświeceni, że sami wiedzą i wpisują. Osobiście się nie spotkałam. :)

    amf.

    --
    ./|\. http://akson.sgh.waw.pl/~ad20082/ ./|\.
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,

  • 4. Data: 2005-01-14 20:58:36
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "amfora" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > o stosowny wpis w świadectwie pracy. Ponoć niektórzy pracodawcy są tak
    > oświeceni, że sami wiedzą i wpisują. Osobiście się nie spotkałam. :)

    No to ja jeszcze poprosze, zeby zaczeli odprowadzac wieksze skladki na
    ubezpiecznia: emerytalne, rentowe i zdrowotne. Jak sprawiedliwosc - to
    sprawiedliwosc. Nie moze byc tak, zeby informatol (siedzacy z natury rzeczy
    przy lepszym sprzecie) mial lepiej niz nieuswiadomiona pomoc ksiegowa.

    sz.

  • 5. Data: 2005-01-14 21:05:11
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jerzy Borowski
    <j...@p...onet.pl> wystukał[a]:
    > Użytkownik "isia" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    > oczu,praca w
    > Co godzinę - 5 minut

    Tak, co godzina 5 min, ale jeżeli masz też inną pracę np. papierkową, to
    przez te 5 min możesz np. w papierki patrzeć - tylko ma być odpoczynek
    od komputera.
    Co do pozycji siedzącej - to tak samo jak ekspedientka w sklepie, czy
    kasjerka - one też mogą domagać się specjalnych przywilejów za to że
    muszą 8 h stać - to jest też męczące.
    Jeżeli chodzi o oczy, jak cię bolą /pieką, wysuszają się/ i np. nosisz
    do tego okulary, to przy następnym badaniu okresowym niech lekarz wpisze
    w ograniczeniach - praca przy komputrze do 4 h dziennie. Wtedy szef
    będzie musiał zastosować się do tych wskazówek i albo zapewnić inną
    pracę przez następne 4 h, albo dać ci wolne.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-01-14 21:12:46
    Od: amfora <a...@i...pl>

    szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:
> [...]
    > przy lepszym sprzecie) mial lepiej niz nieuswiadomiona pomoc ksiegowa.

    Uściślę, bo widzę, że zostałam źle zrozumiana.
    Uprawnienia, o których wspomniałam, będą się wiązały z faktem pracy przy
    komputerze ponad 50% czasu, a nie z zawodem lub klasą sprzętu, jaki się ma
    na biurku.

    amf.

  • 7. Data: 2005-01-14 21:24:57
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    Pewnie biorą pod uwagę fakt, że ilość godzin zwiększa się o godziny
    przed komputerem w domu przy grach. (żart)
    No proszę, nareszcie ktoś tu walczy o większe bezrobocie :).
    > Uprawnienia, o których wspomniałam, będą się wiązały z faktem pracy przy
    > komputerze ponad 50% czasu, a nie z zawodem lub klasą sprzętu, jaki się ma

    Chyba taki wpis w świadectwie pracy będzie trudno uzyskać. Brak
    podstaw prawnych u większości kadrowców może być nie do przeskoczenia.

  • 8. Data: 2005-01-14 23:13:59
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Uściślę, bo widzę, że zostałam źle zrozumiana.

    Ucisle, bo widze, ze zostalem zle zrozumiany:

    Ktos sie domaga eventov z racji takich a nie innych warunkow pracy, niech
    finansuje je z wlasnych owocow pracy a nie moich (ergo: placi wyzsze
    skladki).

    sz.

  • 9. Data: 2005-01-15 00:27:44
    Od: "Muffek" <m...@n...pl>

> [...]
    > pozycji siedzacej-bóle mieśni i kręgosłupa), jest w Polsce objęta jakimś
    > specjalnymi przepisami?Co ile czasu powinny należeć się przerwy w pracy?

    Z tego co pamiętam możesz się domagać o fotel (krzesło itp.)
    ruchome,koposiadające podpópórki pod łokcie tak aby zapewniało Ci komfort
    pracy przy kompie ( tak było u mnie - wywalczyłem) .
    Jeśli robisz badania lekarskie przed przyjęciem do pracy...nie zapomnij o
    badanich wzroku ( zdajsieie niezbędne do przcy przy komie) - może sie
    przydać za parę lat...

    pozdr.
    Mk.

  • 10. Data: 2005-01-16 00:53:53
    Od: krzysio <k...@k...chip.pl>

    Dnia 2005-01-14 21:58, Użytkownik szomiz napisał :
> [...]
    > przy lepszym sprzecie) mial lepiej niz nieuswiadomiona pomoc ksiegowa.

    Gdyby nie ten _informatol_ to nieuswiadomiona pomoc ksiegowa siedziala
    by nad _amerykanka_ z liczydlami w rece, a obok niej kilkanascie
    podobnych i zarabialy by jedna trzecia tego co maja obecnie, a pracowaly
    by dziesiec razy dluzej co obecnie.

    Radosne pozdro po imprezce,
    Krzysio.