PracaGrupypl.praca.dyskusje › kodeks pracy - konta bankowe

  • 1. Data: 2004-04-02 11:57:27
    Temat: kodeks pracy - konta bankowe
    Od: "Artur Nawrot" <n...@o...edu.pl>

    Witam grupowiczow
    Sprawa kont bankowych i braku obowiazku ich posiadania przez pracownika jest
    ogolnie znana. Jednak pytanie pojawiajace sie jest nastepujace: gdzie ma byc
    wyplacane wynagrodzenie. Dajmy na to praca świadczona jest w jednym miejscu,
    natomiast obsluga finansowa zajmuje sie firma X i uzurpuje sobie prawo do
    wypłacania wynagrodzenia w swojej siedzibie. Czy ma do tego prawo?
    Z poważaniem
    Artur

  • 2. Data: 2004-04-02 18:55:45
    Temat: Re: kodeks pracy - konta bankowe
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Artur Nawrot" <n...@o...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > natomiast obsluga finansowa zajmuje sie firma X i uzurpuje sobie prawo do
    > wypłacania wynagrodzenia w swojej siedzibie. Czy ma do tego prawo?

    Odpowiedź jest w przepisie art. 86 kodeksu pracy. Pracodawca wypłaca
    wynagrodzenie w miejscu, terminie i czasie okreslonym w regulaminie
    wynagradzania ( dotyczy to pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20
    pracowników). Jeżeli jest ich mniej to powinno to być w umowie o pracę.

    Pozdrawiam

    Michał
    ==============
    www.prawo.hg.pl
    ==============

  • 3. Data: 2004-04-03 08:24:09
    Od: Jakub Zysnarski <a...@n...koncu.postu>

> [...]
    > wynagradzania ( dotyczy to pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20
    > pracowników). Jeżeli jest ich mniej to powinno to być w umowie o pracę.

    No ale w tym samym kodeksie jest napisane, że pensja powinna być wypłacana
    do rąk własnych pracownika, chyba że ten zgodzi się na inną formę
    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 4. Data: 2004-04-03 10:51:05
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości

    > No ale w tym samym kodeksie jest napisane, że pensja powinna być wypłacana
    > do rąk własnych pracownika, chyba że ten zgodzi się na inną formę

    Wypłata do rąk pracownika to znaczy tyle, że pracodawca musi Tobie wypłacić
    a nie innej osobie.

    Miejsce wypłaty to kasa firmy.

    Pozdrawiam

    Michał

    ==============
    www.prawo.hg.pl
    ==============

  • 5. Data: 2004-04-03 11:20:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 3 Apr 2004 12:51:05 +0200, " Mecenas"
    <m...@p...pl> zakodował:

    >Miejsce wypłaty to kasa firmy.

    Możesz podać podstawę?
    A jak firma nie ma kasy?
    Albo kasa jest na drugim końcu kraju?
    Pracownik nie może zrzec się wynagrodzenia a pracodawca ma obowiązek
    je wypłacić. W związku z tym to zmartwienie pracodawcy, żeby pracownik
    dostał wypłatę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2004-04-03 17:06:23
    Od: "Artur Nawrot" <n...@o...edu.pl>

    Problem sie troche komplikuje.
    Chodzi o firme państwowa której obsługa finansowa została przekazana
    tworowi o nazwie Miejskie Biuro Finansow.Twor ten domaga sie by zalozyc
    konta bankowe bo winnym wypadku pensje beda wyplacane w siedzibie biura.
    Stad moje pytanie.
    Pozdrawiam
    Artur

  • 7. Data: 2004-04-05 06:41:24
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    > tworowi o nazwie Miejskie Biuro Finansow.Twor ten domaga sie by zalozyc
    > konta bankowe bo winnym wypadku pensje beda wyplacane w siedzibie biura.

    A po co bić pianę?? masz jakieś ISTOTNE przeciwwskazania żeby założyć konto
    i tam dostawać kasę? IMHo forma bezpieczniejsza, bo w łeb nikt ci nie da jak
    będziesz wychodził "za bramę". Ja nie wyobrażam sobie dostawania kasy "do
    łapy"

  • 8. Data: 2004-04-05 12:01:39
    Od: "Artur Nawrot" <n...@o...edu.pl>

    Ty i ja nie mamy problemu z zakładaniem kont. Ale bedac pracodawca musze sie
    liczyc z ludzmi ktorzy nie maja ochoty na ROR.

  • 9. Data: 2004-04-06 23:15:56
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Ty i ja nie mamy problemu z zakładaniem kont. Ale bedac pracodawca musze
    sie
    > liczyc z ludzmi ktorzy nie maja ochoty na ROR.

    podaj nazwę i adres firmy, a gwarantuje ci że wystarczy mi 15 minut na
    przekonanie każdego kto konta w banku nie ma

  • 10. Data: 2004-04-06 23:33:50
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > sie
    >
    > podaj nazwę i adres firmy, a gwarantuje ci że wystarczy mi 15 minut na
    > przekonanie każdego kto konta w banku nie ma

    Kazdego nie przekonasz, Jesli ktos stwierdzi, ze nie ma zyczenia placic za
    obskuge konta a pensje to sobie dzilei w dniu wyplaty na kupki i wtedy wie
    co na co i na kiedy - to ci sie nie uda.
    Poz mbankiem chyba kazdy bank pobiera oplate za prowadzenie konta?
    pzdr
    krzysztof

    ---