PracaGrupypl.praca.dyskusjekazdy narzeka na brak pracy tymczasem.... › Re: kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....
    From: Robert Drozd <r...@s...wawSPAMPRECZ.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kazdy narzeka na brak pracy tymczasem....
    Date: Wed, 07 May 2003 09:59:39 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@62.233.141.30

    Stało się to Tue, 06 May 2003 17:12:59 +0200, gdy Elfka
    <k...@g...pl.NOSPAM> napisał:

    ><ciach wszystko>.
    >
    >A moze to wynik tego, iz przedstawiciel handlowy kojarzy sie niestety
    >bardzo zle: zarobisz tyle ile sprzedasz, akwizycja, pozny i czesto
    >nadgodzinny czas pracy, czeste wyjazdy, objazdy..
    >Poza tym wiele osob nie ma w sobie duzo odwagi, przebojowosci w
    >kontaktach z ludzmi, a przeciez o czym i jakos trzeba z klientami i
    >potencjalnymi klientami rozmawiac.

    Zgadza sie, choc wydaje mi sie, ze powoli mija epoka gosci, ktorzy sa
    najlepszymi przyjaciolmi klienta nie wiedzac nawet jak ten sie nazywa.

    >Jezyki obce tez sa wyzwaniem...

    Wyzwaniem? Są warunkiem koniecznym dla bardzo wielu zajęć teraz i w
    przyszłości. Na przykład: Wbrew pozorom polskie firmy też otwierają
    oddziały za granicą (znam przypadki w Rumunii, w Estonii) i tam też się
    trzeba jakoś dogadywać.

    >Ja osobiscie nie mam zdolnosci do tej
    >kategorii rozwoju zawodowego, choc bym sie uczyla gdybym tylko mogla. A
    >jak uczelnie ucza to wiedza wszyscy studenci i absolwenci :)

    A kto Ci broni uczyć się samej?
    Jedyny rodzaj kursów, bez którego trudno się obejść to konwersacje.
    (no, ale można też konwersować ze znajomymi po parę godzin tygodniowo).

    3 rzeczy potrzebne:
    1. podręcznik gramatyki, tu sobie dobierz po prostu ten, który Ci
    pasuje, z większości języków oferta jest spora (najwazniejsze są
    ćwiczenia i przykłady użycia struktur czy odmian)
    2. BARDZO dobry słownik - z wieloma przykładami użycia (z angielskiego
    polecam Collins Cobuild for Advanced Learners - CDRom kosztuje prawie
    200zł, ale to najlepiej w moim życiu wydane pieniądze). Poczytaj np.
    www.antimoon.com
    3. Sposób utrwalania nowych słówek i zwrotów: ja używam programu
    Supermemo (do którego wrzucam zdania i słowa z Collinsa) -
    www.supermemo.com

    Przyznasz, że nie kosztuje to majątku: na podręcznik, słownik i program
    wydasz maks. 400 złotych, taką kwotę da się chyba uzbierać.

    Całość możesz uzupełnić jakimś kursem komputerowym (kilkadziesiąt zł.)

    Najważniejsza jest chyba jednak MOTYWACJA. Bo jeśli będziemy sobie
    powtarzali, że ok, teraz to tego języka nie potrzebuję, no, ale
    kiedyś... - to nigdy nie będzie nam się chciało za język zabrać.

    Ten błąd popełniłem ucząc się niemieckiego - w efekcie przez parę lat
    nie nauczyłem się prawie nic - i teraz muszę to nadrabiać.

    Potrzebę używania języka musisz mieć TERAZ, w internecie jest o to
    znacznie łatwiej.

    pzdr
    Robert