PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: java przekwalifikowanie

  • 1. Data: 2007-09-25 06:21:03
    Temat: Re: java przekwalifikowanie
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 08:15, " " <l...@g...pl> wrote:

    > czy wiek 28 lat to nie jest troche za pozno na przekwalifikowanie?

    Zdecydowanie nie jest.

    Problemem nie jest wiek. Problemem jest posiadanie umiejetnosci i
    motywacji do nauki.

    Btw - jak myslisz, co zrobia j2ee'owcy, jak java za x lat zniknie z
    rynku?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 2. Data: 2007-09-25 07:56:34
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    Ja bym proponował abyś przede wszystkim nauczył sie programować.
    Programowanie nie polega na znajomości x ilości technologii i języków
    a przede wszystkim na odpowiednim ich wykorzystaniu poprzez pisanie
    odpowiednich algorytmów rozwiązujących dany problem.
    Tak więc ucząc się programować, naucz na początku programować (tworzyć
    odpowiednie algorytmy), równolegle poznając konkretny język.
    Można znać jakiś język programowania na wylot ale nie umieć
    programować, tak więc nie należy pomijać algorytmiki. Oczywiście
    przeczytanie x ilości książek i przebycie x ilości kursów nie zastąpi
    i tak praktyki. Nawet jeżeli na początek będziesz pisał proste progamy
    to zawsze coś

    glosnetu zadał dobre pytanie:
    > Btw - jak myslisz, co zrobia j2ee'owcy, jak java za x lat zniknie z
    > rynku?

    skłania mnie ono do takiej końcowej refleksji: otóż języki
    programowania przemijają, ale pewne idee związane z programowaniem i
    doświadczenie, które zdobędziesz pozostanie na długo i będziesz mógł
    je wykorzystać programując w innych językach.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-09-25 08:54:47
    Od: ADi <a...@g...com>

    Witam,

    On 25 Wrz, 08:56, sweet_dreams <s...@o...pl> wrote:

> [...]

    Jak to!? Swiat bez j2ee? Apokalipsa... ;)

> [...]
    > doświadczenie, które zdobędziesz pozostanie na długo i będziesz mógł
    > je wykorzystać programując w innych językach.

    ...czy tez zupelnie innych technologiach. 10 lat temu niewielu
    programistow zarabialo na chleb piszac aplikacje webowe... a dzisiaj?

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 4. Data: 2007-09-25 10:04:16
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 10:54, ADi <a...@g...com> wrote:
    > Jak to!? Swiat bez j2ee? Apokalipsa... ;)

    Czesiu nie lubi j2ee, bo ona nie ma www'acka ;)

    > ...czy tez zupelnie innych technologiach. 10 lat temu niewielu
    > programistow zarabialo na chleb piszac aplikacje webowe... a dzisiaj?

    dodam ze swojej strony (kwantujac czas w 5letnie jednostki), ze:
    - 15 lat temu tworzylem gry na atari i commodore (assembler)
    - 10 lat temu tworzylem soft na mikrokontrolery (assembler)
    - 5 lat temu tworzylem aplikacje web (php, perl)
    - obecnie tworze aplikacje biznesowe, rowniez web (j2ee).

    Ilosc przekwalifikowan latwo policzyc (pomijam drobne, jak nowy model
    mikrokontrolera czy nowa wersja jezyka).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2007-09-25 16:56:46
    Od: ADi <a...@g...com>

    On 25 Wrz, 11:04, glosnetu <g...@p...onet.pl> wrote:

    > - 15 lat temu tworzylem gry na atari i commodore (assembler)

    Tak zupelnie OT: Nie myslales nigdy, zeby do tego wrocic? ;) ...znaczy
    sie do gamedev, nie do atari i assemblera ;)

    Pozdrawiam,

    --
    ADi

  • 6. Data: 2007-09-25 19:24:29
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 25 Wrz, 18:56, ADi <a...@g...com> wrote:

    > Tak zupelnie OT: Nie myslales nigdy, zeby do tego wrocic? ;) ...znaczy
    > sie do gamedev, nie do atari i assemblera ;)

    gamedev nie jest juz zajeciem dla pojedynczej osoby, nawet na komorki.
    Poza tym oplacalnosc jest nikla w stosunku do nakladow pracy. Myslalem
    za to o powrocie do zabawy w mikrokontrolery - rozne fajne urzadzenia
    domowe mozna zrobic tanim kosztem - ale czasu nie staje... :(

    --

    Pozdrawiam,

    glos