PracaGrupypl.praca.dyskusje › java przekwalifikowanie

  • 1. Data: 2007-09-24 19:52:27
    Temat: java przekwalifikowanie
    Od: " luk-luk" <l...@g...pl>

    Witam
    Mam oto taki maly dylemat, jestem administratorem sieci pracuje jako admin juz
    dwa lata, i chyba nie jest to to co chcialbym robic przez reszte zycia, i tak
    zastanawiam sie nad przekwalifikowaniem,
    z moich dotychczasowych doswiadczen zrozumialem ze jednak chcialbym byc
    programista, obecnie troche programuje w php, bashu, perlu.
    Chcialbym programowac w javie,jave mialem na studiach sporo lat temu i
    chcialbym odnowic, nabyc nowa wiedze na ten temat,moze jakies kursy,
    ceryfikaty etc.
    Co myslicie ( pytam programistow), czy oplaca mi sie przekwalifikowywac, czy
    ciagnac to co teraz mam dalej.
    Jezeli zrobie jakis kurs i np zdam ceryfikat z javy, nie majac zadnego
    doswiadczenia komercyjnego jestem w stanie znalezc prace, jak pracodawcy
    patrza na taki przypadek jak ja;)?
    drugi problem jest taki ze nie chcial bym zarabiac mniej niz obecnie, czy z
    zerowym doswiadczeniem komercyjnym konczac dwusemestralny kurs javy np w
    comarchu i konczac go ceryfikatem jestem w stanie na poczatku zarobic 4000PLN
    brutto?

    co o tym myslice z gory dzieki

  • 2. Data: 2007-09-24 20:07:06
    Temat: Re: java przekwalifikowanie
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    luk-luk pisze:

> [...]
    > comarchu i konczac go ceryfikatem jestem w stanie na poczatku zarobic 4000PLN

    Po co to ciągnąć jak ci się nie podoba i się z tym męczyć?
    Według mnie najlepiej poczytać jakieś książki, poszukać w necie,
    poklepać trochę programików i zacząć chodzić na rozmowy dla programistów
    java. Na certyfikaty i inne cuda przyjdzie później czas.
    Co do kasy to zależy gdzie tej pracy będziesz szukał, co będziesz umiał
    i jak umiesz negocjować.

  • 3. Data: 2007-09-24 21:33:20
    Od: kaja <k...@g...pl>

    luk-luk napisał(a):
> [...]
    > comarchu i konczac go ceryfikatem jestem w stanie na poczatku zarobic 4000PLN

    Ja bym nie buliła za żadne kursy ani certyfikaty. Samemu też można się
    wiele nauczyć, trzeba przede wszystkim chcieć. Pracę spokojnie
    znajdziesz. Teraz biorą bez doświadczenia, bez ukończonych studiów i
    czasem po studiach nie koniecznie informatycznych. Jeśli chodzi o
    zarobki to nie napisałeś jakie miasto, ale myślę, że w Warszawie jest to
    możliwe, tylko trzeba być pewnym siebie i mówić wysoką stawkę, żeby mieć
    z czego schodzić :) Powodzenia.

    --
    Pozdro
    KAJA

  • 4. Data: 2007-09-24 22:09:21
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 24 Wrz, 21:52, " luk-luk" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > comarchu i konczac go ceryfikatem jestem w stanie na poczatku zarobic 4000PLN

    daruj sobie certyfikaty. Niepotrzebny wydatek, tym bardziej, ze malo
    kto na rynku je ma. Zainwestuj czas i (umiarkowane) srodki w nauke.
    Jesli masz background z php/perl/bash to bardzo dobrze, nie bedziesz
    musial uczyc sie, co to petla, zmienna, funkcja, klasa itp. Czeka Cie
    jednak dosyc bolesna migracja na obiektowosc - "pisanie z uzyciem
    obiektow", jak to sie praktykuje w php niewiele ma wspolnego z
    obiektowoscia.

    W javie olej w calosci temat programowania okienkowego (swing/awt) -
    to naprawde drobny margines. Skup sie nad j2ee (gl serwlety, ejb, jsp
    + hibernate, spring, struts, itp). Nie znajac Twojego poziomu
    zaawansowania trudno Ci polecic konkretna literature, ale za dosyc
    latwe (choc dramatycznie przegadane) uwazane sa ksiazki z serii Head
    First (Java, Serwlety, EJB, Design Patterns - warto poznawac w tej
    kolejnosci). Niezla jest tez seria Java Core. Z kolei Thinking in Java
    wymaga juz niezlego obycia i odpornosci na stres ;) W/w dadza Ci pewne
    podstawy, pozwalajace Ci rozwijac sie dalej.

    Jesli chcesz zbadac swoj poziom - poszukaj w sieci testow online na
    SCJP (podstawowy - pure java), moze znajdziesz tez na SCWCD
    (programowanie web) czy SCBCD (ejb).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 5. Data: 2007-09-25 06:15:03

    luk-luk <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > comarchu i konczac go ceryfikatem jestem w stanie na poczatku zarobic 4000PLN

    czy wiek 28 lat to nie jest troche za pozno na przekwalifikowanie?

    luk-luk