PracaGrupypl.praca.dyskusjejak przebiega rozprawa w sądzie pracy › Re: jak przebiega rozprawa w sądzie pracy
    From: "Wujek dobra rada" <m...@w...gazeta.stad.pl.to>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak przebiega rozprawa w sądzie pracy
    Date: Sun, 3 Dec 2006 17:43:30 +0100

    przechodziłem to jako pracownik pozywający Bank
    o bezpodstawne zwolnienie [traktowałem to jako doswiadczenie z sądem]

    1. bez prawnika nie idź

    2. upewnij się że osoba reprezentująca drugą stronę
    (jesli nie jest to osobiscie pracodawca) ma pełnomocnictwa,
    jesli nei ma poproś o potraktowanie go jako publiczności
    i usunięcie publiczności z sali ze względu na ochronę danych osobowych
    o których będziesz zeznawać

    3. sędzina spyta cie bie "czy powód zeznaje że A"?
    odpowiesz "AA"
    protokolantce każe zapisać "powód zeznał ze na podstawie paragrafu X, w
    wypadku okoliczonosci Y, korzystając z mocy paragrafu Z, powiedział A oraz
    a"
    tj. nic z tego nie zrozumiesz.

    4. sędzina mnie próbowała zniechęcić
    - a dostał pan odprawe?
    - TAK
    - wie pan ze musiał by pan oddac i to sie panu nie opłaca?
    [a faktycznie by mi się opłacało]

    5. pracodawca zastraszał mnie ogromnymi kosztami procesu,
    a faktycznie (po fakcie) chodziło o 60zł ew. kosztów jesli przegram

    6. ostatecznie zniechęcony przez sędzinę wycofałem oskrażenie,
    bo mi sie spieszyło do nowej pracy.

    7. strona skarżona chciała odwlekać proces
    (a mi sie to niekalkulowało bo w nowej pracy miałem co robic i terminy
    goniły)

    weź pod uwagę:
    sąd pracy ma na rozprawę 15 minur, moja trwała 45 minut,
    sąd dąży do szybkiego, sztywnego (bez przemysleń) rozstrzygania.

    pisz prywatnie to cos wiecej moze odpowiem
    w adresie mam blokade - usun tak zeby zostało po małpie tylko gazeta.pl