PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?

  • 11. Data: 2006-10-04 21:07:16
    Temat: Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    art wrote:

    > Mam ograniczoną mozliwosc korzystnia z prywatnej poczty za posrednictwem
    > sluzbowych komputerow.

    Bardzo dobrze.

    Po wpisaniu adresu poczty (jakiejkolwiek) pojawia sie
    > na ekranie komunikat, informujacy ze dostep do strony jest zablokowany.

    Jeszcze lepiej.

    > Pewnie mozna to jakos sprytnie ominąć, tylko jak????

    Na mnóstwo sposobów. Zakładam że skoro zabezpieczenia są skuteczne to
    admin wie co robi i wyłapie z logów np. próby połączenia na egzotyczne
    serwery.
    Więc ja osobiście zastosowałbym coś z tej bajki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP-Tunnel
    Podoba mi się też wariant z przekierowaniem poczty prywatnej na służbową
    skrzynkę.

  • 12. Data: 2006-10-04 21:20:19
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 04 Oct 2006 23:07:16 +0200, Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>
    w <eg17qa$m6m$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > Podoba mi się też wariant z przekierowaniem poczty prywatnej na służbową
    > skrzynkę.

    Wprost rewelacja.
    Nieszczególnie miałbym ochotę, aby pracodawca miał możliwośc czytania
    mojej prywatnej poczty, którą uprzejmie forwarduję na jego skrzynkę.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 13. Data: 2006-10-04 21:33:23
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    artur wrote:

    > Kurcze, gdybym wiedział jak to zrobic to bym nie zadawal pytania ;)
    > A mógłys mi podpowiedziec jak spróbować "laczyc sie przez jakis serwer proxy"?
    > Jestem zielony w te klocki...

    radzilbym fraze z cudzyslowia wraz z nazwa przegladarki ktorej uzywasz
    wpisac w google, przy odrobinie szczescia w kilka sekund znajdziesz
    instrukcje z obrazkami, adresy roznych serwerow proxy znajdziesz rownie
    szybko

    > Aha, celem uzupelnienia, ograniczenie mam w dostępie do poczty zarówno przez
    > internet (onet, interia etc) jak i w outlooku (nie moge sobie sciagac
    > prywatnej poczty na OLook).

    z tego opisu nie da sie wywnioskowac w jaki sposob realizowana jest
    ta blokada, ale jezeli przypadkiem jest to prosty mechanizm opierajacy
    sie na zablokowaniu polaczen na adresy popularnych serwerow pocztowych
    to warto sprobowac polaczenia poprzez serwer proxy (Twoj komputer
    nie bedzie sie wtedy laczyl bezposrednio z serwerem pocztowym)

    ale blokada prawdopodobnie jest bardziej wyrafinowana, zaproponowalem
    zebys to sprawdzil bo zajmie to jedynie chwilke

  • 14. Data: 2006-10-04 22:00:59
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Po wpisaniu adresu poczty (jakiejkolwiek) pojawia sie
    >
    > Jeszcze lepiej.

    Niekoniecznie lepiej. Zauważ, że taka forma blokady nie sprawdza wcale
    lojalności pracowników, a jedynie utrudnia im niektóre konkretne działania.

    Ja to zawsze robiłem w ten sposób, że pracownicy dostawali tylko
    informację/nakaz (forma i dokładna treść zależna od rangi), że mają się
    powstrzymać od tego typu rzeczy, ale bez zakazu na poziomie technicznym. Na
    tym poziomie natomiast odbywał się intensywny monitoring wszystkiego, co
    udało się wymyślić. Takie rozwiązanie ma dwie zalety:

    1. Sprawdza _lojalność_ pracownika, tj. czy pracownika przed niepożądanymi
    działaniami powstrzymują jedynie bariery techniczne, czy też respekt do
    pracodawcy.

    2. Gromadzone są przy okazji dane pozwalające nielojalnym zaprezentować
    konkretne adresy, na jakie wchodzili, ile razy i kiedy, ile danych ściągnęli
    itd. - znakomity załącznik do akt pracownika. Myślę też (aczkolwiek tego
    jeszcze nie miałem okazji przetestować), że gdyby udało się zbierać te dane
    w sposób niebudzący wątpliwości dla sądu, można by na ich podstawie wystawić
    byłemu pracownikowi rachunek-karę za nieuprawione użycie łącza firmowego i
    zajęcie przepustowości wartej konkretnie X złotych.

  • 15. Data: 2006-10-04 22:22:49
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > na ich podstawie wystawić byłemu pracownikowi rachunek-karę za
    > nieuprawione użycie łącza firmowego i zajęcie przepustowości wartej

    A masz podpisane przez nich oswiadczenie ze zostali powiadomieni o
    rejestrowaniu ich poczynan w sieci?
    Tudziez czy masz to zapisane w regulaminie firmowym - jesli nie to
    pracownicy moga oskarzyc cie o szpiegowaniei naruszanie ich prywatnosci
    (i zapewniam cie ze sad malo sie przejmie tym iz ktos sprawdzil poczte
    via www z firmowego komputera).
    Pamietaj ze nawet w godzinach pracy pracownicy wciaz maja prawa
    obywatelskie i czlowieka - a prawo do prywatnosci jest jednym z nich.

    Polecam artykul -
    http://www.komputerwfirmie.pl/itbiznes/1,54787,31102
    06.html

    --
    pzdr
    robbi

  • 16. Data: 2006-10-04 22:31:02
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > A masz podpisane przez nich oswiadczenie ze zostali powiadomieni o
    > rejestrowaniu ich poczynan w sieci?
    > Tudziez czy masz to zapisane w regulaminie firmowym - jesli nie to

    Oczywiście.

    > pracownicy moga oskarzyc cie o szpiegowaniei naruszanie ich prywatnosci (i
    > zapewniam cie ze sad malo sie przejmie tym iz ktos sprawdzil poczte via
    > www z firmowego komputera).

    Wiem. Trąbi się o tym wszędzie od kilku lat.

  • 17. Data: 2006-10-04 22:47:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eg14u4$g62$1@node5.news.atman.pl J2 <j...@o...pl> pisze:

    > Bardzo dobrze poniewaz komputer sluzbowy sluzy do pracy, a nie wysylania
    > poczty, spamu etc.
    (...)
    > Zacznij sie przykladac do pracy bo szef Ci placi za prace, a nie czytanie
    > prywatnej poczty.
    Musze przyznać, że generalnie zgadzam sie z tym podejściem.
    Pracodawca wcale nie musi umożliwiać pracownikowi odbierania prywatnych
    wiadomości przy użyciu firmowego sprzętu, a wręcz może mu to uniemożliwić.
    Na tej samej zasadzie pracownik nie musi umożliwiać pracodawcy komunikowania
    się z nim poza godzinami pracy, w szczególnosci za pośrednictwem jego
    (pracownika) prywatnego sprzętu (komórka, telefon stacjonarny). W końcu
    pracownik otrzymuje wynagrodzenie za pracę, a nie za odbieranie telefonów od
    szefa w prywatnym, wolnym od pracy czasie.

    Jotte

  • 18. Data: 2006-10-05 06:35:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > stacjonarny). W końcu pracownik otrzymuje wynagrodzenie za pracę, a nie
    > za odbieranie telefonów od szefa w prywatnym, wolnym od pracy czasie.

    Dokladnie, dlatego dziwilo mnie zdziwienie innych, ze nie chce zabierac
    do domu firmowej komorki, laptopa ect...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2006-10-05 07:03:19
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Jesli ktos ma jakąś rade, bede wdzeczny za podpowiedz.

    najprosciej wziac sie do roboty po prostu, a w Twoim przypadku - zwolnic sie
    z niej i siedziec w domu bawiac sie dalej, bo do pracy chyba za wczesnie.
    Wojtek

  • 20. Data: 2006-10-05 07:07:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    art napisał(a):

> [...]
    > na ekranie komunikat, informujacy ze dostep do strony jest zablokowany.

    Moim zdaniem jest to takie nieoficjalny test na iteligencję internetową
    użytkownika. Brawa dla administratora.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.