PracaGrupypl.praca.dyskusje › żadanie weksla w zamian za pracę

  • 1. Data: 2006-10-04 17:20:09
    Temat: żadanie weksla w zamian za pracę
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,
    zaproponowano mi pracę w charakterze przedstawiciela handlowego, na cały etat,
    jednak w zamian za to zażądano weksla na 12 tys. zł, jako zabezpieczenie
    narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 2. Data: 2006-10-04 18:00:25
    Temat: Re: żadanie weksla w zamian za pracę
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    m...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    Czysta może i nie ale częsta.
    Czyżby była to śląska firma z branży FMG?

    pozdr.
    m.

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 3. Data: 2006-10-04 18:01:08
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    bardzo odradzam. Weksel moze zostac zrealizowany w kazdym momencie, bez
    Twojej zgody i wiedzy.

    --

    glos

  • 4. Data: 2006-10-04 18:02:21
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia 4 Oct 2006 19:20:09 +0200, m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > narzędzi do pracy, jakie zostaną mi przekazane (samochód, komórka,laptop,
    > towar). Co o tym myślicie, nie jest to chyba zbyt "czysta" zagrywka?

    weksel wekslowi nie rowny...

  • 5. Data: 2006-10-04 18:06:05
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > bardzo odradzam. Weksel moze zostac zrealizowany w kazdym momencie, bez
    > Twojej zgody i wiedzy.

    Czyli jeśli pracownik np. rozwali/ukradnie samochód, to pracodawca musi się
    go zapytać, czy zgadza się na oddanie jego równowartości poprzez realizację
    weksla, tak?

  • 6. Data: 2006-10-04 18:06:43
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > bardzo odradzam. Weksel moze zostac zrealizowany w kazdym
    > momencie, bez
    > Twojej zgody i wiedzy.

    To nie jest tak...
    Do weksla musi byc wypelniona deklaracja wekslowa, w ktorej sa opisane
    warunki wypelnienia weksla...
    Moja forma rowniez wymaga tego dokumentu i nikomu sie krzywda nie dzieje.

  • 7. Data: 2006-10-04 18:13:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

    > Czyli jeśli pracownik np. rozwali/ukradnie samochód, to pracodawca musi się
    > go zapytać, czy zgadza się na oddanie jego równowartości poprzez realizację
    > weksla, tak?

    Nie. Jeżeli ktoś się tam zatrudni to powinień od pracodawcy zarządać
    weksla na kwotę 12-sto miesięcznych zarobków ;P

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 8. Data: 2006-10-04 18:33:26
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    candina napisał(a):

    > To nie jest tak...
    > Do weksla musi byc wypelniona deklaracja wekslowa, w ktorej sa opisane
    > warunki wypelnienia weksla...
    > Moja forma rowniez wymaga tego dokumentu i nikomu sie krzywda nie dzieje.

    Zastrzegam sie na wstepie, ze nie jestem specjalista, po prostu co
    nieco jeszcze pamietam.

    Istota zwyklego weksla jest zobowiazanie do _bezwarunkowej_ zaplaty i
    nie musi byc wypelniana zadna deklaracja (-> wymagane przez prawo
    elementy weksla).

    Moze byc, owszem, dolaczona np opcjonalna klauzula kaucyjna, jednak
    trzeba tego dopilnowac, bo:
    - nie jest obowiazkowa
    - Autorka posta nic o niej nie napisala

    --

    glos

  • 9. Data: 2006-10-04 18:52:40
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > elementy weksla).
    >
    > Moze byc, owszem, dolaczona np opcjonalna klauzula kaucyjna, jednak

    W porządku, załóżmy zatem, że do weksla zostanie dołączon deklaracja wekslowa,
    co musiało by się w niej znaleźć,aby wykluczona została możliwość "wyłudzenia"
    pieniędzy przez pracodawcę? Czy bez zgody wspólmałżonka, jeśli jestem zamężna
    można będzie w razie czego zrealizować weksel?

  • 10. Data: 2006-10-04 19:28:43
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kodeks Pracy nic nie mówi o wekslach, ale takie rzeczy się praktykuje i nic w
    tym złego nie ma. Mogą cię obciążyć tylko w zakresie określonym przez Kodeks
    Pracy, to znaczy w wysokości wyrządzonej przez ciebie szkody i nie więcej niż
    trzymiesieczne wynagrodzenie. Weksel jest wygodny dla pracodawcy, bo jest
    natychmiast "egzekwowalny".