PracaGrupypl.praca.dyskusjeinwigilacja pracownikow › Re: inwigilacja pracownikow
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: inwigilacja pracownikow
    Date: Tue, 30 Sep 2003 15:50:45 +0000 (UTC)

    <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > no właśnie w tym rzecz, że nie ma prawa nic zakładać. List jest do mnie i
    ja go

    > mogę otworzyć - gwarantuje mi to konstytucja czy komuś się to podoba czy
    nie.
    > Pracodawca może co najwyżej, i to wątpliwe, usunąć ten list bez otwierania
    go
    > (czytania).

    Jesteś w błędzie. Jeśli list (papierowy czy elektroniczny) przychodzi na
    adres firmy, to jest przeznaczony dla firmy. I z całą pewnością szef ma
    prawo te listy czytać, i nie musi się nikogo to pytać. Nie ma znaczenia
    jakie nazwisko figuruje na kopercie jeśli list przychodzi do firmy.

    d...@d...firma.pl
    > to niech sobie go otwiera i czyta do woli. Ale jeśli przychodzi
    korespondencja
    > na adres j...@d...firma.pl to jest to korespondencja do Jana
    > Kowalskiego a nie do Pana i władcy Pracodawcy. I wtedy sobie jej nie
    otwiera.
    > Bo takie jest prawo. Dura lex sed lex.

    Mylisz się. Szef ma prawo czytać wszelką korespondencję przychodzącą do
    firmy.

    > W ogóle ta dyskusja odrywa się od istoty. Ja nie piszę jak powinnmo być,
    co ma
    > robić pracownik itd, itp tylko próbuję prowadzić duskusję na temat
    przepisów
    > prawa. Wskazałem na przepisy, które gwarantują pracownikowi zachowanie
    > prywatności, prawa do tajemnicy komunikowania się a Ty nawijasz o moich
    > cholernych mejlach i o tym, że powinienim zarabiac kasę, a nie bawić się w
    > prawo. Proponuję skupić się na tym co dla kogo ważne czyli dla mnie prawo
    a dla

    > Ciebie (bez obrazy) omijanie tego prawa.

    Przykro mi, ale źle interpretujesz te przepisy. Prywatne sprawy załatwiasz w
    godzinach 16 - 8 i nikomu nic do tego, to ci gwarantuje prawo i konstutucja.
    Ale w godzinach 8-16 pracujesz i nie powinienes mieć w tym czasie prywatnych
    spraw.