PracaGrupypl.praca.dyskusjeile podać (jaką stawkę) na rozmowie kwalifikacyjnej? › Re: ile podać (jaką stawkę) na rozmowie kwalifikacyjnej?
  • Data: 2006-06-17 17:54:52
    Temat: Re: ile podać (jaką stawkę) na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "forest" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    to ja teraz będę ciągnął ten wątek aż do znudzenia - taki już jestem ;

    studia ukończyłem 1,5 roku temu - nie zdziwię się, jeżeli w porównaniu z tobą
    jestem tzw. szczawikiem - osobą z małym doświadczeniem;

    przez dłuższy czas bezskuteczenie szukałem pracy, powiedzmy więc, że mam 1,5
    roku doświadczenia w poruszaniu się na polskim rynku pracy - takie
    stwierdzenie będzie lepiej odbierane na tym forum i na pewno podczas rozmów
    kwalifikacyjnych;

    oto przemyślenia mojej skromnej osoby :

    proponowanie niewielkich stawek po to tylko, aby pracę otrzymać, bo tak
    zrozumiałem twoją wypowiedź, nie ma sensu; jeżeli pracownik zgodzi się
    pracować za zbyt niską na proponowanym stanowisku płacę - nie będzie przez
    pracodawcę szanowany; będzie traktowany jak zdesperowany bezrobotny, który
    zniesie wszystko, byleby zdobyć i utrzymać ten upragniony etat - w końcu na
    jego miejsce jest 10 chętnych;

    druga sprawa - jak myślisz co to za pracodawca, który bez poinformowania o
    możliwościach negocjacji zaproponowanej przez ciebie stawki, odrzuca twoją
    ofertę tylko dlatego, że inny kandydat jest gotowy pracować za mniej; , czy
    tego typu pracodawcy szanują pracowników;

    oczywiście inną kwestią jest proponowanie płacy absurdalnie wysokiej - w 1,5
    roku po zakończeniu studiów nie odważyłbym się zaproponować potencjalnemu
    pracodawcy pensji w wysokości np. 15.000 zł na ręką za miesiąc; ewentualnie
    mógłbym sobie w taki sposób zażartować, aby być pozytywnie zapamiętanym;