PracaGrupypl.praca.dyskusje › ... i inne polecenia przelozonego ?!

  • 1. Data: 2002-11-08 14:26:17
    Temat: ... i inne polecenia przelozonego ?!
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zapewne kazdy pracujacy na etacie ma w zakresie obowiazkow taki punkt :-)
    Co on praktycznie oznacza - czy zakres tych polecen jest jakos prawnie
    ograniczony czy tez jestem praktycznie niewolnikiem przelozonego? Na logike
    musi byc jakas granica ale kto ocenia czy zostala przekroczona ?
    Pozdrawiam,
    TRS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-11-08 15:41:31
    Temat: Re: ... i inne polecenia przelozonego ?!
    Od: "mer" <b...@n...pl>

> [...]
    > ograniczony czy tez jestem praktycznie niewolnikiem przelozonego? Na logike
    > musi byc jakas granica ale kto ocenia czy zostala przekroczona ?

    Bardzo proste. Nie może żądać czegoś czego zabrania kodeks pracy i każdy inny
    powyżej, a na końcu
    konstytucja.

    mer

  • 3. Data: 2002-11-08 15:52:36
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "TRS" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    logike
    > musi byc jakas granica ale kto ocenia czy zostala przekroczona ?

    Dobrze myślisz. Też się nad tym zastanawiałem. Z praktyki wiem, że po
    podpisaniu takiej umowy pracodawca może zlecić pracownikowi każdą bzdurę. A
    jak to powinno być - sam chciałbym wiedzieć...

  • 4. Data: 2002-11-08 16:29:57
    Temat: Odp: ... i inne polecenia przelozonego ?!
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik TRS <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@p...pl...
> [...]
    logike
    > musi byc jakas granica ale kto ocenia czy zostala przekroczona ?

    Polecenia pracodawcy mają mieć związek z rodzajem pracy wykonywanej przez
    pracownika. Beata

  • 5. Data: 2002-11-08 19:22:35
    Od: clodine <c...@p...onet.pl>

    kiedys juz na grupach o tym bylo (wiec mozesz probowac poszukac) ;) a
    grupowicze doradzali zeby przy klauzuli "i inne polecenia przelozonego"
    dopisac - w ramach zajmowanego stanowiska, czy zgodnie z zajmowanym
    stanowiskiem

    pozdrawiam
    clodine

  • 6. Data: 2002-11-08 20:50:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> writes:

    > Dobrze myślisz. Też się nad tym zastanawiałem. Z praktyki wiem, że po
    > podpisaniu takiej umowy pracodawca może zlecić pracownikowi każdą bzdurę. A
    > jak to powinno być - sam chciałbym wiedzieć...

    wszystko powinno byc jasno zdefiniowane i zadnych takich "...innych
    polecen".

    wiem, wiem, latwo sie mowi ale... czlek sie na wlasnych bledach uczy.
    ja sie nauczylam raz. pracujac na stanowisku helpdesk w firmie
    providerskiej zarzadano ode mnie sprzatania biura.
    w ramach oczywiscie "innych polecen".

    teraz juz pilnuje umow, zadnych takich cudow bym nie podpisala.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 7. Data: 2002-11-08 21:25:20
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Polecenia pracodawcy mają mieć związek z rodzajem pracy wykonywanej przez
    > pracownika. Beata

    powinny ale sama chyba wiesz ze w praktyce jest inaczej !

    Wrangler

  • 8. Data: 2002-11-09 01:22:13
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Wrangler zamieszkała pod adresem
    <a...@i...pl> napisała:

    > powinny ale sama chyba wiesz ze w praktyce jest inaczej !

    Chcesz wiedzieć do czego obliguje cię ten zapis w umowie czy chcesz
    powiedzieć, że w praktye to jest nie ciekawie? Przeciez jak nie
    podpiszesz takiego czegos to i tak w praktyce może byc Ci ciężko odmówić
    umycia szeowi auta, jak poprosi Cię o to - prawda? Ten zapis nic nie
    zmieni w kwestii, że praktyce to ...
    A jeśli masz taki zapis w umowie i szef każe wykonac ci polecenie
    całkiem sprzeczne z Twoim zakresem obowiązków, to zwsze możesz poprosić
    o to na pismie - wtedy jakoś szefowie miękną... Tylko potem układy moga
    już być nie takie jak były, ale coś za coś - albo dajesz się
    "niewolniczyć" albo zachowujesz swój honor, godnośc, ale nie koniecznie
    sympatię szefa...

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 9. Data: 2002-11-09 15:41:40
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik clodine <c...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@a...leczna.dialup.ineti
    a.pl...
> [...]
    > grupowicze doradzali zeby przy klauzuli "i inne polecenia przelozonego"
    > dopisac - w ramach zajmowanego stanowiska, czy zgodnie z zajmowanym

    sa to wszelkie czynnosci zgodne z polskim kodeksem pracy ,
    czyli nie moga kazac wymienic gnaizdka w scianie bo nie masz uprawien
    enegetycznych SEP ,
    lecz kazde inne polecenie zwiazane z funkcjonowanie firmy ( sprzatanie
    ez ) moze odmowic lecz sama wiesz .....
    napewno sex-u sie nie odmawia

    pracownik to najemnik do wykoania konkretnych prac lecz zawsze mozna pujsc
    w swoja strone

    rafal

  • 10. Data: 2002-11-09 17:11:24
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wrangler <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqha0d$5i9$...@n...tpi.pl...

    > powinny ale sama chyba wiesz ze w praktyce jest inaczej !
    >
    > Wrangler

    Wiem. Nie zmienia to jednak faktu ze chodzi o polecenia związane z rodzajem
    świadczonej pracy, dlatego też jeśli pracodawca "poleca" księgowej umyć okno
    to powinna ona odmówić. To że tak się nie zawsze dzieje czyli że pracodawcy
    wydają jednak idiotyczne polecenia a pracownicy wykonują polecenia
    pracodawcy (nawet te najbardziej absurdalne) to już inna sprawa.
    Pozdrawiam Beata