PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko! › Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Sun, 20 Mar 2005 15:16:07 +0100

    Jan Kowalski wrote:

    > Skoro miałeś odpłatą ekspertyzę, należało wyegzekwować koszt
    > naprawy wg danych z tej ekspertyzy. Albo oddać sprawę do sądu o
    > pokrycie różnicy, ponieważ zostałes narażony na straty. Serwis
    > odpowiada za swoją ekspertyzę.

    Nie wychodzilby z sadu gdybym o wszystko musial dochodzic tam
    racji. Wiekszosc klientow ze wzgledu na brak czasu i checi
    ciagania sie po sadach odpuszcza sobie drobne straty wynikajace z
    zakupow dokonanych bez pelnego rozeznania sytuacji.

    > Jeżeli nie ustaliłeś zakresu robót, parametrów jakie chcesz
    > uzyskać itd., tylko złapałeś się na niską cenę - sam jesteś
    > sobie winny. Na drugi raz będziesz wiedział...

    Czyli uwazasz, ze handlowiec jest w porzadku proponujac system
    alarmowy po cenie materialow klientowi, ktory nie bedzie przeciez
    zatrudnial inspektora nadzoru zeby zweryfikowac wykonawstwo z
    obowiazujacymi normami i zasadami. A moze powinien zatrudnic?
    W taki razie powinno sie pojawic duze zapotrzebowanie na ekspertow
    oceniajacych propozycje handlowe sprzedawcow :-)))

    > Dlatego rozsądne jest wybierając usługi decydować się na firmę z
    > uznaną marką, a nie wyłącznie oglądać cenniki.

    Czesto wlasnie firmy z tzw. marka w taki sposob postepuja ze
    zanizaja oferte zeby zlapac klienta zaslaniajac sie malo
    widocznymi zapisami w umowach lub szybko znikajacymi napisami w
    reklamach telewizyjnych.

    > W gospodarce rynkowej fachowcy bez etyki zawodowej po nacięciu
    > pewnej ilości nierozsądnych klientów muszą zniknąć. Zapewniam
    > cię, że w sytuacji jaka była w naszym kraju nieco wcześniej te
    > sprawy były w znacznie bardziej tragicznym stanie.

    Ale z innego powodu niz brak etyki, z powodu demoralizacji
    zatrudnionych przez system. W rzemiosle nie zdarzalo sie tak
    nagminnie.

    > czekali na zlecenie fuchy. Każdy nowy lokator musiał być ich
    > klientem. Tak wygląda etyka zawodowa tam, gdzie nie ma
    > gospodarki rynkowej.

    A nieprawda! Firmy zalatwiajace sobie zlecenia kanalami
    politycznymi postepuja identycznie bo to nie decydent korzysta z
    ich produkcji (uslugi) tylko szeregowy personel, ktory latwo jest
    dzisiaj trzymac za twarz. Przyklady MF, ZUS itd ...

    > Oczywiście. Jednak pewnego "manipulowania" nie można uniknąć i
    > niekoniecznie jest niedozwolone. Jeżeli klient chce coś kupić,

    Problem w tym, ze nie wszystko da sie opisac w paragrafach i stad
    sa niepisane zasady etyki zawodowej ...

    > Nie, nie ma wcale... Klient banku, co nie spłaca kredytów już w
    > 5 bankach i przedkładający "lipne" zaświadczenia o zarobkach i
    > oświadczający, że to jego pierwszy kredyt po prostu "odpłaca się
    > pięknym za nadobne" sektorowi finansowemu za to, że przysyła mu
    > windykatorów. Jest etyczny nawet wtedy, jak oskarża o oszustwo,

    Nie ma to nic wspolnego z przestrzeganiem zasad etyki. Bank dajac
    kredyt stara sie pewne niekorzystne dla klienta warunki napisac
    malutkimi literkami w malo widocznym miejscu umowy zeby klien to
    przeoczyl a potem mu sie nasle windykatorow.

> [...]

    > źródła pochodzi jego wynagrodzenie? Wiesz, co napisałeś?
    > Że pracownik produkujący buble jest uczciwy również, ponieważ
    > odpowiedzialnym (złym) jest pracodawca - to on podejmuje
    > decyzje. I handlowiec sprzedający te buble jest uczciwy również,
    > ponieważ odpowiedzialnym (złym) jest pracodawca - to on
    > podejmuje decyzje. Więc skąd ta nagonka na handlowców, że
    > wciskają buble? Przecież nie mogą odmówić, a żeby zarobić na
    > pensję swoją, specjalisty IT, pracownika produkcyjnego,
    > księgowego - musi sprzedać buble. Każdy uczciwy, tylko czemu

    Pominales bardzo wazny fragment mowiacy o dzialaniach majacych
    wplyw na jakosc produkowanych wyrobow. Informatyk zabezpieczajacy
    dane nie ma wplywu a czesto nie jest w stanie ocenic jakosc
    wyrobu ale juz technolog robiacy oszczednosci kosztem jakosci ma
    na to wplyw i jesli nie uprzedza wlasciciela o negatywnych
    skutkach takich zmian to jest zlym czlowiekiem.

    > Wolno. Na tyle, na ile nie naruszają praw lub dobrego imienia
    > innych. Z tego powodu był wcześniejszy wątek, bo ktoś zaczął to
    > naruszać twierdząc, że sprzedaż czegokolwiek, co nie jest
    > produktem podstawowym i niezbędnym do życia jest oszustwem i
    > sztuczką aktorską.

    W sklepie tez potrafia wrzucic pare zgnilkow do owocow i ogonkow
    od kielbasy pomiedzy pokrojone plasterki a takze sprzedawac
    przeterminowany towar. Czy to jest uczciwe?
    Nie wszystko jak pisalem moze byc opisane paragrafami i kazda
    dzialalnosc nie powinna narazac nieswiadomego klienta na zakup
    czegos co tak naprawde nie jest mu do niczego potrzebne.
    Jezeli handlowiec zbiera zamowienia na produkt czy usluge i nie
    sciemnia, ze jest to jedyna super atrakcja mijajac sie z prawda
    dziala w imieniu producenta i jesli producent produkuje chlam to
    sprzedawca jest odpowiedzialny przed klientem, ktoremu ten towar
    wcisnal a on moze dopiero dochodzic praw od producenta.