PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko! › Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Sat, 19 Mar 2005 20:16:16 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > Wiekszosc moich doswiadczen z tej branzy jest z firmami niemieckimi i
    > natknelam sie na cos, czego w Polsce nie spotkalam odnosnie konkurencji.
    > Mianowicie wspolpraca. Sprzedajacy konkurencyjne produkty dogadali sie, ze
    > beda sobie wzajemnie dawac prowizje, jesli konkurent sprzeda ich produkt. W
    > praktyce wygladalo to tak: handlowiec oczywiscie w pierwszej kolejnosci
    > staral sie sprzedac produkt swojej macierzystej firmy. Jesli mu sie nie
    > udawalo, to mowil cos w stylu "jestesmy najlepsi i przykro nam, ze nasz
    > produkt panstwa potrzeb nie zaspokaja, ale poniewaz wydaje mi sie, ze
> [...]

    W Polsce bywa coś innego (tam zresztą też): firmy specjalizujące się w
    sprzedaży. Taka firma podpisuje umowę z kilkoma zleceniodawcami z tej
    samej branży i oferuje towar kilku firm. Nie mam tu na myśli hurtowni,
    ale handlowców (outsourcing). Bywa, że firmy zlecające nie tworzą
    własnych działów sprzedaży (poza np. obsługą klienta już pozyskanego),
    zdając się całkowicie na zewnętrznych specjalistów, lub przynajmniej w
    zakresie sprzedaży regionalnej - poza siedzibą firmy.
    To rozwiązanie ma więcej zalet dla klienta niż opisane przez ciebie
    (brak faworyzowania konkretnych produktów), ale nie powiem, żeby tamto
    mi się nie spodobało :). Może uda mi się kiedyś coś takiego
    wprowadzić...

    J.K.
    --
    Dla handlowców posiadających DG oraz studentów
    kilka ofert zleceń na stronie www.zapraszam.pl