PracaGrupypl.praca.dyskusjehanbiace prace › Re: hanbiace prace
  • Data: 2007-09-29 10:41:27
    Temat: Re: hanbiace prace
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    wologf wrote:

    > Jakich prac byście się nie podjęli?
    > np cieć nocny, kasjer w biedronce, sprzątacz w tesco, praca przy
    > ubijaniu zwierząt, grabarz, szambiarz

    Pytasz o dwie rzeczy: hanbiace prace i prace, jakich "nigdy byscie sie
    nie podjeli". To sa rozne rzeczy. Istnieja prace, jakich ja bym sie
    nigdy nie podjela ze wzgledu na swoja niekompatybilnosc z nimi i swoje
    poglady, ale ktorych nie uwazam za hanbiace same w sobie i ktore sa w
    spoleczenstwie potrzebne. Za uniwersalnie hanbiace prace uwazam
    prostytucje i prace, ktorych istotna czesc polega na niesprawiedliwym
    krzywdzeniu innych ludzi, jak wymuszanie haraczy.

    Prace, ktorych bym sie nie podjela ze wzgledu na swoj wlasny dyskomfort
    psychiczny - ale nie trace szacunku do ludzi, ktorzy je potrafia
    wykonywac - to na przyklad prace wymagajace wrzeszczenia na ludzi i
    mieszania ich z blotem. Zdaje sobie sprawe z tego, ze istnieja prace,
    takie jak straznik w wiezieniu, w ktorych jest to czasem konieczne, ale
    u mnie wywolaloby to po prostu za duzy dyskomfort i choc pewnie bym
    umiala, gdyby bylo trzeba, czulabym sie paskudnie.

    Wspomnianych tutaj prac zwiazanych z brudem, niska placa lub niskim
    statusem spolecznym nie uwazam za hanbiace. Sa potrzebne, brud czy
    przyziemnosc czynnosci to rzeczy ludzkie, ktorych nikt nie jest w stanie
    uniknac chocby sprzatajac po sobie samym w domu, a status spoleczny to
    rzecz bardzo wzgledna i zalezna od norm kulturowych danego czasu i miejsca.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl