PracaGrupypl.praca.dyskusjegodziny nadliczbowe w upale › Re: godziny nadliczbowe w upale
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Date: Tue, 13 Jul 2010 23:28:13 +0200

    W wiadomości news:6h5z1gbf3xfm.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Dowody są. W mojej grupie badanych.
    Czyli bez znaczenia.

    > Przy sprzyjających warunkach i możliwości wyboru to pierwsze.
    Na to nie poradzę. Rób więc godzinę na tyle samo skoro lubisz.

    > Ale cały
    > czas mówimy o etacie, gdzie pracowników rzadko rozlicza się minutowo.
    > Nie ważne, czy pracowali 15 min a 45 pili kawę, czy na odwrót, Tak czy
    > siak po godzinie (na koniec miesiąca) dostaną 15 zł. 15 zł realnych
    > pieniędzy, a nie szansę czy jakieś tam utracone korzyści.
    Przecież już rozumiem, że wolisz kopać rów przez pełną godzinę za 15 zł niż
    kopać go za tyle samo przez 45 minut, a przez pozostałe 15 pić kawę.
    BTW - "nieważne" piszemy się razem.

    > Potencjalnie utracone korzyści to nie jest realny pieniądz
    Tego właśnie nie potrafisz zrozumieć.
    A pisałem - czas to pieniądz.

    > Teoretycznie i nawet praktycznie: tak. Tylko trochę irytujące jak się
    > dostaje podwyżkę, a jednocześnie obcinają premię, i dostaje się dalej tyle
    > samo.
    Jeśli tak, to dostajesz mniej - jest inflacja, podwyżki cen istotnych
    towarów.
    To tak samo jak np. z nauczycielami. Nie chodzi mi o idiotę Bronka K.
    pieprzącego o 30% podwyżki dla nich. Chodzi mi o sposób oszustwa. Np. od
    stycznia, do końca sierpnia zarabiają tyle samo co w zeszłym roku (mimo
    wcześniejszych umów). Od września dostaną 7% (czyli na 3 miesiące w roku). A
    potem zakłamana peowska hołota zapoda w mediach: w 2010 roku nauczyciele
    dostali 7% podwyżki. I durne matolstwo społeczne uwierzy.

    > Inaczej. Dowodów jest mnóstwo. Wystarczy się rozejrzeć co ludzie robią w
    > wolnym czasie.
    Nie tak się prokuruje dowody. Trzeba przeprowadzić profesjonalne badania
    inaczej to tylko gadanina.

    > Ok, masz jakieś dane ile osób ma więcej niż jeden etat?
    Nie mam pojęcia, ale po co mi to? Podałem siebie tylko jako przykład
    możliwości, konkretny przypadek. Nie buduję na tym żadnej ogólnej teorii.

    > Albo inaczej. Ile
    > wpłynęło pitów wypełnionych za pracownika przez pracodawców?
    O co ci chodzi? Nie widzę związku tego pytania z meritumem kwestii.

    --
    Jotte