PracaGrupypl.praca.dyskusje › emowa o prace - elementy

  • 1. Data: 2003-07-09 11:16:49
    Temat: emowa o prace - elementy
    Od: "łukasik.... :P" <m...@w...pl>

    chodzi mi glownie o wynagrodzenie. czy stawki podane w umowie powinny byc
    brutto? czy moga byc takze netto? jesli tak to czy musi byc zaznaczone ze
    jest to kwota netto (do reki)?
    sprawa jest taka ze dostalem propozycje wynagrodzenia:
    1. podstawa - minimalna krajowa czyli o ile sie nie myle 800 brutto (BTW ile
    to jest netto? niecale 600?)
    +
    2. prowizja od utargu - 1% z czego ten % na byc caly dla mnie, czyli tak
    jakby netto.
    i tak sie zastanawiam jak to zostanie ujete w umowie i jak to powinno zostac
    ujete?
    z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-09 12:10:16
    Temat: Re: emowa o prace - elementy
    Od: s...@p...onet.pl

    > chodzi mi glownie o wynagrodzenie. czy stawki podane w umowie powinny byc
    > brutto? czy moga byc takze netto? jesli tak to czy musi byc zaznaczone ze
    > jest to kwota netto (do reki)?

    W umowie o pracę wynagrodzenie podaje się w wysokości brutto.Jeżeli dziwak
    pracodawca i poda w netto to musi zaznaczyć.

    > sprawa jest taka ze dostalem propozycje wynagrodzenia:
    > 1. podstawa - minimalna krajowa czyli o ile sie nie myle 800 brutto (BTW ile
    > to jest netto? niecale 600?)

    Masz rację że najniższe wynagrodzenie jest 800 zł. ale pracodawca może do końca
    2005 r. wynagrodzenie pracownika w okresie jego pierwszych dwóch lat
    pracy,zmniejszyć do :
    1) 80% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w pierwszym roku pracy;
    2) 90% wysokości minimalnego wynagrodzenia - w drugim roku pracy.
    Jak dostaniesz 800 zł to na rękę około 600 zł.

> [...]
    > z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
    >
    >Prowizja od utargu ,to proste np. utarg 100 zł. to dla ciebie 1 zł., który
    dolicza się do tych 800 zł. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-07-09 14:14:20
    Od: "łukasik.... :P" <m...@w...pl>

    > dolicza się do tych 800 zł. Pozdrawiam.

    to rozumiem. ale wg tego co napisales/as czy w rezultacie bedzie to 800 + 1
    = 801 - i to jest brutto?
    bo zostalem poinformowany ze prowizja 1% czyli te przykladowe 1zl to juz
    netto.