PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialnosc gospodarcza - co wpisac w rodzaj dzialnosci

  • 1. Data: 2002-10-22 13:27:20
    Temat: dzialnosc gospodarcza - co wpisac w rodzaj dzialnosci
    Od: "prafda" <p...@N...gazeta.pl>

    witam,

    przed soba mam zalozenie dzialnosci gospodarczej. w tej chwili glownie
    bede prowadzil dzialnosc uslugowa zwiazana z Internetem. planow na jutro
    okreslonych jeszce nie mam wiec najchetniej wpisalbym w rubryczke:
    OZNACZENIE PRZEDMIOTU DZIA-L-ALNO|CI GOSPODARCZEJ slowo wszystko.
    tylko jak to ujac ladnie? bylbym wdzieczny za kilka przykladowych
    szerokich wpisow.

  • 2. Data: 2002-10-22 13:42:40
    Od: "Be" <b...@w...pl>

    Wpisz: usługi internetowe, usługi informatyczne lub cos w tym stylu.

    pozdrawiam
    Bartek

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2002-10-22 15:04:13
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

> [...]
    > OZNACZENIE PRZEDMIOTU DZIA-L-ALNO|CI GOSPODARCZEJ slowo wszystko.
    > tylko jak to ujac ladnie? bylbym wdzieczny za kilka przykladowych

    Ja napisałem: "Usługi informatyczne" co miało zawierać wszystko, ale po
    chwili jeszcze dodałem, zeby się nikt nie przyczepił: Tworzenie systemów
    informatycznych, Tworzenie stron internetowych, Pisanie oprogramowania,
    Handel detaliczny i hurtowy art. przemysłowymi. (Cholera, mogłem jeszcze
    napisać administracja sieciami i systemami komputerowymi ale dopiero teraz
    na to wpadłem :-( )
    Generalnie, tutaj możesz wpisać wszystko co Ci przyjdzie do głowy. Najlepiej
    jak najwięcej. Sprecyzować będziesz musiał przy wyrabianiu Regonu, ale tam
    Pani da Ci książke i wybierzesz sobie zakres.
    Tytus

  • 4. Data: 2002-10-22 16:03:59
    Od: "Ewa" <o...@o...pl>

    Z dobrego serca radzę podługiwać się Polską Klasyfikacją Działalności, która
    znajduje się na stronach internetowych rzeczpospolitej (w serwisie prawnym).
    Nie wiem jaka to ma być działalność, tj. w jakiej formie prawnej prowadzona.
    Jeśli podlegasz wpisowi do KRS to i tak musisz określic przedmiot
    działalności wg. PKD (numerek i opis do numerka). Jeśli podlegasz wpisowi do
    ewidencji działalności to wygląda to w ten sposób, że ty opisujesz przedmiot
    działalności "językiem własnym", a pani z wydziału ewidencji "ubiera" Ci to
    w PKD. Wiem jednak z doświadczenia, że lepiej zrobić to samemu, posługiwać
    sie PKD odrazu, bo Panie często posługłują sie przedziwną logiką i
    nieprawidłowo dopasowują PKD do twojego opisu, a ma to znaczenie np. dla
    formy opodatkowania.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2002-10-22 17:25:37
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Ewa" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie PKD odrazu, bo Panie często posługłują sie przedziwną logiką i
    > nieprawidłowo dopasowują PKD do twojego opisu, a ma to znaczenie np. dla

    Ja z dobrego serca radze wpisywac WSZYSTKO i to w formie jak najogolniejszej.
    Bo jesli czegos zapomnisz, bedziesz musial uaktualnic dane, a to kosztuje.
    Tymczasem wpisanie wszystkiego co mozliwe nie kosztuje nic.
    W GUS-ie nalezy podac 3 przewazajace profile dzialalnosci i to one musza byc
    sprecyzowane oraz zawierac sie w dzialanosci podanej na wpisie do ewindencji.
    Pani w Urzedzie Miejskim dobrze mi radzila wykreslic sprecyzowane pojecia
    (np. projektowanie konstrukcji, projektowanie architektoniczne, projektowanie
    artystyczne zamienic na ... projektowanie!. Albo uslugi informatyczne, uslugi
    biurowe, uslugi fotograficzne na... uslugi rozne!) I to jest w porzadku !!!

    Tymczasem w GUS-ie nie mozna wpisac uslugi informatyczne. Inne PKD jest do
    software'u a inne do hardware'u. Ale to, co chce wiedziec GUS jest malo dla
    ciebie istotne. Najwazniejsze jest, by twoja dzialalnosc nie byla sprzeczna
    z wpisem do ewidencji.
    A wiec na koniec: jak najwiecej i jak najnieprecyzyjniej !!!

    --
    GreG (c) 2002
    -------------

  • 6. Data: 2002-10-22 18:10:10
    Od: "Zajek" <z...@i...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    <ciach>

    Ja bym proponował tak:
    "Usługi materialne i niematerialne. Produkcja. Handel hurtowy i detaliczny
    art. przemysłowymi i spozywczymi, stały i obwoźny. Eksport - Import."
    W GUSie musisz natomiast podać główna działalnośc (dostarczajaca gł. część
    dochodu) ale tak na prawde nie jest to istotne.
    Życze powodzenia w biznesie!
    Pozdrawiam
    Zajek

  • 7. Data: 2002-10-23 06:08:30
    Od: "Tomasz Sapalski" <t...@w...pl>

    Moja propozycja:

    Na pierwszej pozycji dominujący zakres działalności, a dalej:
    "Handel, ekport, import towarów oraz usługi wszystkich branż nie objętych
    koncesją w prawie polskim"

    Saper