PracaGrupypl.praca.dyskusje › działalność a Zus

  • 1. Data: 2002-05-02 21:07:42
    Temat: działalność a Zus
    Od: misia <b...@y...pl>

    Mam firmę, płacę ZUS. To proste i oczywiste. Ale mam pytanie dotyczące
    tego co będzie gdy założę drugą firmę, albo też podejmę pracę jako
    czyjś pracownik? Czy będę płacić ZUS od każdej pracy/działalności
    osobno, czy jeden wystarczy?

    --
    Pozdrawiam Misia

  • 2. Data: 2002-05-02 22:21:39
    Temat: Re: działalno?ć a Zus
    Od: "Janusz D" <b...@p...pl>

    Będziesz płacił drugi raz składkę zdrowotną.
    Janusz

    Użytkownik misia <b...@y...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@1...0.0
    .1...

  • 3. Data: 2002-05-03 08:10:14
    Temat: Re: dzia^(3)alno?? a Zus
    Od: No Name <v...@w...pl>

    misia wrote:

> [...]
    > tego co będzie gdy założę drugą firmę, albo też podejmę pracę jako
    > czyjś pracownik? Czy będę płacić ZUS od każdej pracy/działalności

    Jeżeli podejmiesz prcę, jako czyjś pracownik, to pracodawca zapłaci za
    ciebie ZUS, ty za swoją działalność zapłacisz tylko zdrowotne, czyli
    zjazd z ok. 600 na ok. 100 PLZ. Z punktu widzenia wyskości płaconej
    składki jest to sytuacja najkorzystniejsza z możliwych.

    Dogbert

  • 4. Data: 2002-05-03 09:22:51
    Temat: Re: działalność a Zus
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    misia <b...@y...pl> wrote:
> [...]
    > tego co będzie gdy założę drugą firmę, albo też podejmę pracę jako
    > czyjś pracownik? Czy będę płacić ZUS od każdej pracy/działalności

    jesli sam placisz za siebie skladki, to znaczy ze prowadzisz dzialalnosc
    osobiscie - nie mozesz zaczac drugiej takiej dzialalnosci, bo jestes
    tylko jedna osoba dzialajaca osobiscie ;-).
    Mozesz tylko rozszerzyc zakres dzialania tej pierwszej.

    Jesli zalozysz firme w sensie spolki prawa handlowego, to pewnie bedziesz
    tam pracownikiem etatowym alboco (oraz udzialowcem/akcjonariuszem).

    Jesli zatrudnisz sie na etacie, to jesli placa przekroczy jakis tam niski prog,
    nie bedziesz musial placic skladek na FUS z tytulu prowadzenia dzialalnosci.
    niestety na KCH placisz zawsze od kazdego dochodu (prawie)

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-05-04 09:33:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Może jeszcze zostać wspólnikiem w SC...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-05-05 18:11:59
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Może jeszcze zostać wspólnikiem w SC...

    mozna.
    ale to niczego nie zmienia.
    nadal placisz skladki sam za siebie z tytulu samodzilenie
    wykonywanej dzialalnosci. ilekolwiek tych s.c. nie masz i ilu
    rodzajow dzialanosci nie prowadzisz poza s.c....
    wciez jestes jedna osoba prowadzaca DG.

    pozdrawiam

    romekk