PracaGrupypl.praca.dyskusjedostep do zawodu adwokata › Re: dostep do zawodu adwokata
    From: "Efro" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dostep do zawodu adwokata
    Date: Wed, 15 May 2002 18:45:14 +0200

    > Chciałbyś decydować z swoje pieniądze o wyborze lekarza, który być może
    > nie ma pojęcia o tym, czego od niego oczekujesz? Taki chirurg - amator?

    A dlaczego nie, weryfikowalby go wolny rynek. Ludzie glosuja nogami.

    > Istniejąca regulacja miała zapewnić wstępną weryfikację prawnika w
    > imieniu i interesie klienta.

    Zla regulacja bo opierajaca sie na uzcciwosci kasty, w dodatku
    niekonkurencyjnej.
    Moim zdaniem opiniwanie powinno sie opierac nie na monoplu, ale na
    kokurencyjnych
    zasadach tak jak np. dzieje sie to u informatykow w postaci
    certyfikatow(kazdy je moze zrobic)
    i do klienta zatrudniajacego takiego pana bedzie nalezala ocena jakiego
    certyfikatu od takiego pana
    wymaga i na jakiego go stac, bo jezeli bede chcial zeby mnie leczyl/bronil
    sprzatacz czy
    tez profesor uniwerku to JA mam prawo wybrac

    > Co do obrony: możesz bronić się sam i zaoszczędzić pieniądze; Znam
    > jednego takiego, adwokat jest mu potrzebny tylko do kruczków
    proceduralnych.

    Na prawie sie nie znam i od dlatego powiezylbym to osobie z doswiadczeniem i
    o odpowiednich
    kwalifikacjach/znajomoscia(bo te sa bardzo wazne), niekoniecznie prawnikowi
    z tytulem i aplikacja.