PracaGrupypl.praca.dyskusjedoktor - stop dyskryminacji › Re: doktor - stop dyskryminacji
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: doktor - stop dyskryminacji
    Date: Wed, 09 Aug 2006 12:01:01 +0200

    Nixe napisał(a):
    > "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Nie chodziło mi o coś takiego, a raczej o sytuację, gdy do pracy przychodzi
    > absolwent uczelni z zerowym doświadczeniem, zerową praktyką, wiedzą czysto
    > teoretyczną, a ma oczekiwania finansowe takie, jakby co najmniej od kilku
    > lat istniał w branży jako świetny specjalista. Bawią mnie tacy ludzie (to
    > niestety nie są wyjątki), bo nie mają pojęcia, że uczelnia to tylko wstęp do
    > wiedzy. Kolejną - tę bardziej cenioną - nabywa się w pracy, w praktyce. I że
    > nikt nie zapłaci komuś takiemu tyle, ile dostałby człowiek z bogatym i
> [...]

    To jest taka sama sytuacja, tylko odwrotna :)

    > Dlatego chwała "doktorynce", że ma pokorę wobec siebie, że nie startuje z
    > pozycji "co to nie ja", bo to naprawdę dobrze wróży.

    Owszem, chwała, tylko takie stwierdzenie może być właśnie jedną z
    przyczyn niemożności znalezienia pracy.

    Po swoich doświadczeniach, wychodzę z założenia że robota do zrobienia
    ma jakąśtam wartość ... i wszelkie rażące odchylenia od normy powodują
    że zapalają się żarówki alarmowe.

    To tak jak z samochodami. Jeżeli kupujesz 5letniego Opla Astrę, i ktoś
    chce ci sprzeddać go za 5 tys, to wiesz że coś jest z tym samochodem nie
    tak: albo kradziony, albo zajechany na śmierć.

    > Faktycznie nieciekawie, ale czy taki ktoś bez umowy u Ciebie pracuje?

    Z umową, raz ustną, raz pisemną (mowa o dziełach, nie o stosunku
    pracy). Ale co mi ta umowa da, przecież siłą nie zmuszę żeby siadł i
    programował, a użerać się z powództwami cywilnymi się nie kalkuluje.
    Lepiej znaleźć kogoś kto zna swoją wartość i zapłacić mu godziwą cenę.

    p. m.