PracaGrupypl.praca.dyskusje › dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?

  • 11. Data: 2006-06-15 10:46:50
    Temat: Re: dobra praca i studia zaoczne czy moze studia dzienne?
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

> [...]
    > zaczynać od czegokolwiek (nawet nie w zawodzie) , i to że ja już studjuje
    > na dziennych elektronike i telekomunikacje na Pwr , pierwszy rok, ale no
    > właśnie po roku studjów dziennych mam wrażenie ze to jedna wielka ściema,
    > zajecia z programowania raczej niczego nie uczą , i po zaliczeniu tego
    > semestru zastanawiam sie nad przejsciem na studia zaoczne ,no włąśnie
    > tylko czy jak juz bede coś umiał to czy będe miał szanse znalezienia pracy
    > w zawodzie pomimo nawet niepełenych studjów zaocznych ? jak pracodawcy na
    > to patrzą ? czy nadal liczy sie papier jak zgłaszasz sie do pierwszej

    EiT to są tego typu studia, gdzie dopiero na trzecim roku uczysz się rzeczy
    jako tako związanych z rzeczywistością. Pierwsze dwa lata to mniej lub
    bardziej potrzebna teoria. Programowania na EiT PWr się nie nauczysz. Musisz
    sam. W ogóle na tych studiach musisz dużo sam:)
    Co do pracy w zawodzie po EiT: z mojego doświadczenia wynika, że zapraszając
    na rozmowę zaraz po studiach pracodawcy najbardziej zwracają uwagę na
    doświadczenie (choćby praktyki, praca na pół etatu) oraz tematykę ujętą w
    pracy dyplomowej, dodatkowe zajęcia i zainteresowania. Papier nie ma już
    takiego znaczenia, choć papier z PWr trochę w życiu pomaga... :-)

    pozdr
    zasiu

    P.S. "Studia", nie "studja" :|

  • 12. Data: 2006-06-15 15:11:12
    Od: d...@g...pl

    > Zdecydowanie dobra praca i studia *dzienne*. Wbrew pozorom na studiach
    > czegoś można się nauczyć. A przede wszystkim, studiując dziennie + praca
    > nauczysz się rzeczy nieocenionej i bardzo przydatnej w przyszłości-
    > znalezienia w ciągu dnia takiej rezerwy żeby upchać tam niezbędne 48h na
    > pogodzenie studiów i pracy :)

    Studia dzienne + dobra praca?? A niby jak? Przeciez to jest nie do pogodzenia,
    chyba ze studia dzienne i praca dorywcza, albo praca na nie pelny etat na 3 albo
    5 roku. Chyba ze rozpatrujesz to z punktu widzenia nauki magii- wydluzania doby :)

  • 13. Data: 2006-06-15 15:28:25
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    d...@g...pl napisał(a):
    > Studia dzienne + dobra praca?? A niby jak? Przeciez to jest nie do pogodzenia,
    > chyba ze studia dzienne i praca dorywcza, albo praca na nie pelny etat
    A to praca na pol etatu to juz nie jest dobra praca?
    > na 3 albo 5 roku.
    A III rok to juz nie studia? Nikt nie mowi o studiowaniu od I roku. I
    rok mozna sie pouczyc, II pobawic a od III pracowac :P
    --
    badzio

  • 14. Data: 2006-06-15 16:01:47
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Aleksander Galicki wrote:
    > Odpowiedz na Twoje pytanie zalezy od tego czego dokladnie oczekujesz po
    > studiach, pracy zawodowej i zycia w ogolnosci. Na studia mozna isc po a) papier
    > b) wiedza/wyksztalcenie. Sytuacja z polskim szkolnictwem niepanstwowym i natura
    > przedniotow scislych/technicznych (jak informatyka) sa takie, ze ani sensonwego
    > (powazanego i uznawanego w srodowisku) papieru ani jakiejkolwiek sensownej
    > wiesdy po szkolach niepanstwowych spodziewac sie nie mozesz.

    Tak nisko cenisz PJWSTK??
    A z resztą postu bez dwóch zdań się zgadzam. Każdy orze jak może.

    pozdrawiam,
    Michał

  • 15. Data: 2006-06-15 18:04:19
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    d...@g...pl napisał(a):

    > Studia dzienne + dobra praca?? A niby jak? Przeciez to jest nie do pogodzenia,
    Wbrew pozorom, da się to pogodzić, chociaż wymaga kombinowania i jest
    męczące. W ten sposób pracowalem przez większość studiów. Czas pracy
    nienormowany (stanowisko kierownicze). Standardowy dzień pracy/nauki
    wyglądał tak - wizyta u klienta - rajd na uczelnię - szybki rajd do
    biura - rajd na uczelnię - rajd do klienta - rajd na uczelnię -rajd do
    dostawców - rajd na uczelnię... itd.
    Można się zamęczyć, ale za to unika się frustracji związanej z
    bezskutecznym poszukiwaniem pracy po zakończeniu studiów.

    pozdr.
    m.

  • 16. Data: 2006-06-16 07:56:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    d...@g...pl napisał(a):

    > Studia dzienne + dobra praca?? A niby jak? Przeciez to jest nie do pogodzenia,
    > chyba ze studia dzienne i praca dorywcza,

    Pracowałem zarówno przy zleceniach jak i na pełnym etacie w czasie
    studiów (fakt, w niektóre dni miało się godziny pracy od 22:00 do 6:00).
    I powiem ci że praca na etacie dawała się bardziej pogodzić ze studiami
    niż zlecenia.

    [...]

    > Chyba ze rozpatrujesz to z punktu widzenia nauki magii- wydluzania doby :)

    Żadna magia. Po prostu wychodząc z założenia że człowiek wyśpi się po
    studiach można wszystko

    p. m.

  • 17. Data: 2006-06-16 08:02:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > studiów (fakt, w niektóre dni miało się godziny pracy od 22:00 do 6:00).
    > I powiem ci że praca na etacie dawała się bardziej pogodzić ze studiami

    Zalezy od studiow, a dokladniej wydzialu itp... Na niektorych wydzialach
    praca po za zleceniami jest na prawde nielatwa do wykonania...
    Szczegolnie jak na zajecia dojezdzasz po poltorej godziny, wiec jak masz
    3 godziny przerwy to nie pojdziesz nie przespisz sie...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 18. Data: 2006-06-16 08:03:46
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mgl" <a...@f...email.com> napisał w wiadomości

    > Tak nisko cenisz PJWSTK??
    > A z resztą postu bez dwóch zdań się zgadzam. Każdy orze jak może.

    Nie on jeden - pracodawcy ostatnio jakby tez:)

  • 19. Data: 2006-06-16 09:51:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):
    [...]
> [...]
    > Szczegolnie jak na zajecia dojezdzasz po poltorej godziny, wiec jak masz
    > 3 godziny przerwy to nie pojdziesz nie przespisz sie...

    No fakt że miałem zajęcia ciurkiem, lub przerwy nie dłuższe niż godzinę.
    Więc pracowałem zawsze przed lub po zajęciach, nigdy w trakcie.

    Nie mówię że to jest łatwe, ale jak człowiek przez to przebrnie, to mu
    potem żadne zlecenie "na wczoraj" nie straszne.

    p. m.

  • 20. Data: 2006-06-16 14:45:33
    Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl>

    15.06.2006: Maciek Sobczyk wrote:

> [...]
    > Można się zamęczyć, ale za to unika się frustracji związanej z
    > bezskutecznym poszukiwaniem pracy po zakończeniu studiów.

    Szacunek. Takich ludzi nam trzeba.

    PS Jednak najwięcej to się spotyka zakompleksionych buraków na
    studiach dziennych, którym żal tego, że Ci na zaocznych pracują i muszą
    wymyślać historie na pudbudowanie własnego ego, jak to tym z zaocznymi
    będzie później ciężko na rynku pracy, oj jak to Ci będą żałować, że nie
    poszli na dzienne... Oczywiście oni sami nie pracują, bo imprezy
    studenckie są przecież ważniejsze.

    --
    { <http://bikertrzebinia.pl> - trzebińska grupa rowerowa }