PracaGrupypl.praca.dyskusjedo adminów na etacie i nie tylko.... › Re: do adminów na etacie i nie tylko....
    From: "Reksio" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: do adminów na etacie i nie tylko....
    Date: Thu, 23 Nov 2006 10:06:58 +0100

    > Jak (w razie czego) wygląda tu moja realna odpowiedzialność i jej
    > egzekwowanie. Hpiotetycznie: Pan x zniszczy sprzęt. Ja odpowiadam przed
    > firmą, pan x przede mną. Jak wyegzekwuję nalezność od pana x? Firma ode
    > mnie ściągnie dość łatwo. A mi pozostanie proces cywilny z panem x?

    W przypadku zniszczenia sprzetu - roszczenie nastepuje bezposrednio od
    wlasciciela w stosunku do uzytkownika. Ale w umowie jest zapis o
    odpowiedzialnosci uzytkownika wzgledem admina, poniewaz to on ma dbac o to
    by uzytkownik wiedzial ze nie mozna np zostawic laptopa na noc w samochodzie
    przy minus 35 stopniach. Zeby nie wkladac do drukarki laserowej kartek ze
    zszywkami (przypadek drukowania na drugiej stronie). Jezeli jest
    poinformowany, i przy podpisal protokol odbioru sprzetu (ktory redaguje
    admin) a potem zrobi cos sprzecznego - to admin nie ponosi
    odpowiedzialnosci. Tak samo jest z haslami w laptopach - musi poinformowac o
    koniecznosci zalozenia i nie ponosi odpowiedzialnosci jezeli uzytkownik
    zalozy i zapomni. Dodatkowo np. informatyk zajmuje sie przekazaniem
    uzytkownikom tel.kom. - i tu ta sama historia z PINem - jest na protokole,
    uzytkownik sprawdza i potwierdza odbior. Jezeli zmieni i zapomni - to jego
    problem, i albo sam to zalatwi, albo odpowiada przed dyrekcja. Ale admin
    odpowiada z kolei za to by przy odbiorze od urzytkownika np. tel.kom, lub
    laptopa sprawdzic te PINy i hasla.
    Troche to dziwne, ale wnioski mozna dopiero wysnuc po przeczytaniu obydwóch
    protokolow odbioru: uzytkownik-admin i admin-dyrekcja. W sumie jest to
    glownie po to by odciazyc ksiegowosc - admin prowadzi ewidencje srodkow
    trwalych (informatycznych), wnioskuje o zakup nowego sprzetu, i ksiegowa nie
    musi co kwartal pytac co to jest UPS, CD-ROM, toner, beben, itp.
    Prawde mowiac - wolalbym uniknac tego typu odpowiedzialnosci, chyba ze wiaze
    sie to z odpowiednia gratyfikacja finansowa.

    Pozdrrrrr.... Reksio