PracaGrupypl.praca.dyskusje › do Anglii - razem czy osobno?

  • 1. Data: 2002-03-25 14:42:04
    Temat: Re: do Anglii - razem czy osobno?
    Od: "Bogdan Czarnecki" <b...@p...gazeta.pl>

    Lukasz Wojtow l...@e...pl napisał(a):

    > Witam!
    > Kolega chce jechac ze swoja dziewczyna na roczny kurs angielskiego
    do UK.
    > Poradzcie czy aby latwiej wjechac, lepiej jest jechac razem (i
    przyznawac
    > sie do siebie) czy udawac ze sie nie znaja?

    Zależy oczywiście jak jadą czy autobusem czy samochodem.

    > poza tym jak teraz wyglada zalatwianie wizy (studenckiej)?

    Wizy nie ma jest tylko taka pieczątka - dla turysty i studenta różni
    się bardzo subtelnie - turysta nie może podejmować pracy w ogóle,
    student nie może bez powiadomienia sekretarza stanu (czyli może)
    > na stronie szkoly (tlsi.co.uk) pisza ze trzeba sie udac do ambasady
    > polsce, ale na londyn.org ze ostatnio zalatwia sie wize na granicy.
    > i czy macie jakies info na temat szkoly The London Skills Institute
    > (tlsi.co.uk)

    Można zupełnie spokojnie załatwić to na granicy. Trzeba mieć pisma ze
    szkoły potwierdzenie przyjęcia na kurs, gotówkę lub dowód że się ją
    posiada. Jak się z kolei załatwi w Polsce w Ambasadzie UK to ma sie
    pewność że się wjedzie. Jest to dodatkowy trud i czas + pieniążki
    czasem się opłaca. Ja przejeżdżałem bez.
    Uwaga: nie zalecam przejścia w Dover. Znacznie lepiej wydać troszkę
    więcej pieniędzy i płynąć z Amsterdamu do Kingston Upon Hull -
    przejście bezproblemowe i urzędnicy nie podchodzą tak ostro do
    przybyszy z Europy Wschodniej jak w wypadku Dover.

  • 2. Data: 2002-03-25 14:49:47
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Bogdan Czarnecki <b...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Zale?y oczywi?cie jak jad? czy autobusem czy samochodem.
    oczywiscie autobusem,
    dzieki za odpowiedz,
    Lukasz

  • 3. Data: 2002-03-25 15:20:00
    Temat: do Anglii - razem czy osobno?
    Od: Lukasz Wojtow <l...@e...pl>

    Witam!
[...]
    na stronie szkoly (tlsi.co.uk) pisza ze trzeba sie udac do ambasady w

  • 4. Data: 2002-03-25 20:51:52
    Od: "cycek" <kupe@gówna.pl>

    > Wizy nie ma jest tylko taka pieczątka - dla turysty i studenta różni
    > się bardzo subtelnie - turysta nie może podejmować pracy w ogóle,
    > student nie może bez powiadomienia sekretarza stanu (czyli może)

    jakto to nie jest wiza ?? dla studenta szkoly jezykowej

> [...]
    > przejście bezproblemowe i urzędnicy nie podchodzą tak ostro do
    > przybyszy z Europy Wschodniej jak w wypadku Dover.

    a ile to kosztuje taniej wyjdzie niz samolotem? i czy lepiej tamtedy
    zewzgledu na kontrole niz przez Heathrow

  • 5. Data: 2002-03-26 11:22:41
    Od: "Juliusz Zajda" <j...@p...onet.pl>

    co osoba, to powie Ci inaczej :)

    (1) razem czy osobno - jesli razem, to jesli cofna ktorekolwiek z Was, to
    cofna Was oboje; decyzja nalezy do Ciebie

    (2) wiza - przyjemnosc zalatwiania wizy w Wawie kosztuje (bodajze kilka
    setek) i _nie_ gwarantuje przekroczenia granicy (oni wydaja cos, co sie
    nazywa promesa wizowa)

    (3) miejsce przekraczania - nie ma znaczenia; spotkalem sie z zawracaniem z
    lotnisk, malych przejsc, no i najwiecej w Dover, ale jest to najwieksze
    przejscie, wiec co sie dziwic

    (4) finanse, finanse - oprocz oplaty za szkole, warto miec cokolwiek, co
    uwiarygodni Wasza mozliwosc do utrzymanai sie na miejscu - wyciag z kont
    (np. Waszych rodzicow), listy stwierdzajace, ze bedziecie utrzymywani przez
    kogos, forsa (.... moj kumpel wiozl 3000 funtow i kazali mu pokazac), czeki
    podrozne

  • 6. Data: 2002-03-26 11:40:01
    Od: "cycek" <kupe@gówna.pl>

    > (3) miejsce przekraczania - nie ma znaczenia; spotkalem sie z zawracaniem
    > lotnisk, malych przejsc, no i najwiecej w Dover, ale jest to najwieksze
    > przejscie, wiec co sie dziwic

    nie sadze duzo zalezy od tego gdzie sie przekracza(zwlaszcza ludzi z
    wschodu)

> [...]
    przez
    > kogos, forsa (.... moj kumpel wiozl 3000 funtow i kazali mu pokazac),

    bez przesady kto wozi tyle pieniedzy gotowka?
    oni sie dobrze orjentuja ile to na polskie i zaraz podejrzewaja
    goscia ze oproznil konto lub pozyczyl bo chce sie dostac za wszelka cene
    i mu bardzo na tym zalezy

  • 7. Data: 2002-03-26 17:27:46
    Od: "Juliusz Zajda" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > oni sie dobrze orjentuja ile to na polskie i zaraz podejrzewaja
    > goscia ze oproznil konto lub pozyczyl bo chce sie dostac za wszelka cene
    dlatego wlasnie chca miec jakis podklad, ze nie jedziesz 'na szkole' aby
    tutaj pracowac (i.e. harowac po szesciesiat i wiecej godzin tygodniowo)

  • 8. Data: 2002-04-02 10:59:13
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

    Witam,

    Jestem przedstaiwcielem firmy London Training Centre, ktora zajmuje sie
    wyjzdami do Anglii
    do pracy, na praktyki zawodowe i na kursy jezykowe.
    Moze moge Ci jakos pomoc roziwac watliwosci...

    mozesz tez wejsc strone www.getinuk.com
    tam znajdziesz odpowiedzi na niektore z twoich pytan.
    reszte znam ja :)

    pozdrawiam
    Boleslaw Drapella
    London Training Centre
    Sales Representative Trojmiasto
    b...@g...com
    tel. +48 501065426
    fax. +58 3039321
    --
    Welcome!

    Użytkownik Juliusz Zajda <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7plie$q7v$...@n...onet.pl...

  • 9. Data: 2002-04-04 13:43:27
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    juz kiedys o tym pisalem przy innej okazji, ale jako najlepsza metoda wjazdu
    do UK polecam posiadanie wykupionego biletu do Irlandii (ok. 30 - 40 GBP).
    Jeszcze nie slyszalem, zeby kogos z takim biletem zawrocili - nalezy mowic,
    ze sie wjezdza tylko tranzytowo.

  • 10. Data: 2002-04-04 14:13:03
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    Shane McGowan <m...@h...com> wrote:
> [...]
    > Jeszcze nie slyszalem, zeby kogos z takim biletem zawrocili - nalezy mowic,
    tylko ze oni beda mieli papier ze do szkoly :)
    Lukasz