PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto wysylac do firm cv? › Re: czy warto wysylac do firm cv?
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy warto wysylac do firm cv?
    Date: Tue, 14 Dec 2004 10:16:30 +0100

    Użytkownik "Michał" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:20f6.00000111.41bd8b38@newsgate.onet.pl...

    > Hmm, jeżeli załączę listy referencyjne to wówczas faktycznie taki folder
    > reklamowy będzie zawierał więcej stron niż 12.

    Ja widywalam wersje: strona ze spisem tresci listow ref. i innych
    dokumentow - i potem ich kserokopie. Nikt nie czyta samych kserokopii, ale
    czyta sie spis tresci, a grubosc tych listow sie pod palcami czuje.

    > Generalnie wydaje mi się, aby tez nie przedobrzyć i nie wywołać w
    > przeglądającym ten dokument złego, negatywnego wrażenia związanego z jego
    > wielkością, tym bardziej, że w danym momencie taka osoba raczej nie
    oczekuje
    > otrzymywania tego rodzaju dokumentów (w związku z czym raczej tracił czas
    na
    > jego przeglądanie).

    Nie bedzie czytac szczegolowo - ma moc sie zorientowac, o co chodzi, w ciagu
    < minuty. Ilustracje i duze tytuly pomagaja.

    > Czyli jednak tradycyjna poczta, tak?

    Raczej.

    > Zastanawiam się w chwili obecnej nad strukturą takiej prezentacji. Może
    coś
    > takiego:
    >

    > 1. Strona pierwsza (jakaś grafika + imię, nazwisko) (jakiś tytuł)

    tytul niech od razu informuje, ze chcesz u nich pracowac na danym
    stanowisku. I jak to nie jest firma z tych smiertelnie powaznych typu
    doradztwo podatkowe czy inne, tytul moze byc a'la haslo reklamowe "[zawod]
    dla was" czy nawet "wasz wymarzony [zawod]". Ale to trzeba dopasowac
    indywidualnie do kultury firmowej i poziomu luzu w niej. Ja mam lekkie
    skrzywienie branzowe w kierunku reklamy i znam ludzi, ktorzy pozytywnie
    entuzjazmowali sie tytulem "imie; nazwisko - czlowiek ktory pragnie byc
    waszym [stanowisko] i oddac wam swoje umiejetnosci [opis, jakie]." Ale Ty
    znasz swoja branze i wiesz, na ile mozna sie tam zasmiac, a na ile trzeba
    zachowac powage.

    > 2. Przedstawienie mojej osoby + info dotyczące celu tego dokumentu i
    dlaczego
    > został wysłalny.

    Jest cos takiego jak CV funkcjonalne, bardzo dobre do tego rodzaju
    projektow. Jest to forma CV, w ktorej w pierwszej linijce umieszcza sie :
    CEL: stanowisko [takie a takie] w firmie X
    i potem leca: UMIEJETNOSCI, DOSWIADCZENIE ZAWODOWE, WYKSZTALCENIE. Dane os.
    na koncu. W Polsce malo popularna forma, na Zachodzie dosc czesto uzywana.

    Lepsze toto niz "przedstawianie wlasnej osoby" (ludzie lubia sie bez sensu
    rozpisywac).

    > Czy to jest dobry sposób na strukturę dokumentu?

    Nie, bo CV i LM dajesz w swojej rozpisce na koncu. CV i LM dajesz na
    poczatku, a rzeczy, ktore bedzie sie tylko pobieznie przegladac przy
    pierwszym czytaniu (projekty, referencje) na koncu, z ich spisem na jednej
    poprzedzajacej je kartce.

    I.