PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto wysylac do firm cv? › Re: czy warto wysylac do firm cv?
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy warto wysylac do firm cv?
    Date: Mon, 13 Dec 2004 12:52:04 +0100

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:20f6.000000c2.41bd78a4@newsgate.onet.pl...

    > W tej chwili zastanawiam się nad przygotowaniem dokumentu w formacie PDF,
    który
    > będzie swoistym przedstawieniem mojej osoby (m.in. zawarcie zrealizowanych
    do
    > tej pory prac i projektów, cv, lm). Ostatnio widziałem bardzo ładnie
    > przygotowany dokument pewnej firmy w właśnie tej postaci. Czy dla mnie
    będzie
    > to odpowiedni sposób.

    Nie powiedziales, jaka to branza, wiec ciezko to stwierdzic. Ale o to mniej
    wiecej chodzi - folder reklamowy. :)

    > Tak się zastanawiam ilością stron takiego dokumentu. Tak, aby nie
    przesadzić z
    > treścią. Opis kilku projektów na stronę, cv, lm + 2 do 4 innych stron.
    Powinno
    > wyjść około 10-12. Czy taka prezentacja nie będzie zbyt obszerna.

    Zalezy, czy to wszystko Twoje pisanie o sobie, czy rozne dokumenty typu
    kopie certyfikatow, listow referencyjnych, dyplomow itd. Taka teczka ma
    zwykle wiecej niz 12 stron, ale co najmniej polowa to kopie roznych
    dokumentow. Poniewaz nie robia rekrutacji i nie zadzwonia zapraszajac na
    spotkanie, na ktore sie takie rzeczy przynosi, to trzeba wszystko "pod
    oczy". To, co sam piszesz, trzeba pisac zwiezle, np. projekty - bez
    szczegolowych opisow, o co w nich chodzilo, raczej pod katem, jakie
    umiejetnosci byly wykorzystywane - im konkretniej, tym lepiej.

    > Zastanawiam się jeszcze nad jednym: sposobem doręczenia takiej przesyłki:
    > poczta elektroniczna (właściwie preferowana przeze mnie , ale czy na pewno
    > odpowiednia?), poczta tradycyjna czy w końcu osobiście (sekretarce?)). Co
    o tym
    > sądzicie?

    Snailem na rece HRa lub innej osoby odpowiedzialnej za rekrutacje - jej
    nazwisko trzeba znac wysylajac. Z poczty elektronicznej takie dokumenty sie
    zwykle drukuje, z wyjatkiem firm z branz bliskich IT. Drukowanie to papier i
    inne koszty. Jesli przysylasz nie zamowiona przesylke, trudno wymagac, zeby
    oni jeszcze te 12 stron drukowali, a do tego maila sie latwiej kasuje niz
    papier wyrzuca. Wyslanie snailem daje Ci poza tym mozliwosc zrobienia z tego
    ladnie oprawionej ksiazeczki. Kiedys tu pisalam cos o zachowaniach homo
    biurocraticus i jego stosunku do roznych dokumentow w zaleznosci od wygladu.

    > I jeszcze jedna rzecz. Czy taka prezentacja może być powieleniem
    informacji,
    > które można znaleźć na mojej stronie www?

    Tak. Jesli przyslesz linka do www, nikomu nie bedzie sie chcialo obejrzec. W
    pracy do wejscia na www trzeba miec motywacje, ze albo bedzie to zawodowo
    przydatne, albo smieszne i rozrywkowe. Gdy nie prowadzi sie rekrutacji,
    pierwszy powod odpada. Drugi nie ma zastosowania.

    I.