PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pracodawca zwraca koszty badan lekarskich

  • 1. Data: 2003-08-08 10:38:39
    Temat: czy pracodawca zwraca koszty badan lekarskich
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    niedawno zatrudniłem sie na umowe zlecenie. musiałem wykonać badania lekarskie.
    Czy pracodawca jest zobowiązany do zwrócenia mi kosztów tych badan?

  • 2. Data: 2003-08-08 12:11:40
    Od: "MadziaK" <m...@p...onet.pl>

    > Czy pracodawca jest zobowiązany do zwrócenia mi kosztów tych badan?

    jak najbardziej :)
    Pozdrawiam
    Magda

  • 3. Data: 2003-08-08 15:21:27
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > niedawno zatrudniłem sie na umowe zlecenie. musiałem wykonać badania
    lekarskie.
    > Czy pracodawca jest zobowiązany do zwrócenia mi kosztów tych badan?

    oczywiście,
    jak robisz badania (skierowanie od pracodawcy)
    bierzech rachunek na pracodawcę.
    Ty płacisz, pracodawca Ci wzraca.

  • 4. Data: 2003-08-08 16:46:15
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | lekarskie.
    |
    | oczywiście,
    | jak robisz badania (skierowanie od pracodawcy)
    | bierzech rachunek na pracodawcę.
    | Ty płacisz, pracodawca Ci wzraca.

    1. Od kiedy zleceniodawca jest pracodawcą?
    2. Od kiedy w przypadku umowy zlecenia istnieje obowiązek wykonywania
    jakichkolwiek badań?

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-08-08 18:16:00
    Od: "skapula" <s...@N...gazeta.pl>

    właśnie jak to jest?
    umowa zlecenie i badania?
    Byłam przekonana, ze tylko w przypadku podpisania umowy o pracę konieczne
    jest wykonanie badan.
    więć jak?

  • 6. Data: 2003-08-09 10:49:49
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    skapula napisał:

    > właśnie jak to jest?
    > umowa zlecenie i badania?
    > Byłam przekonana, ze tylko w przypadku podpisania umowy o pracę konieczne
    > jest wykonanie badan.
    > więć jak?

    Na pewno może wymagać w sytuacji, kiedy jest do tego prawnie
    zobowiązany, np. badania SANEPIDowskie.

    Bez oglądu KC, mogę tylko sugerowac, że osoba zatrudniająca na umowę
    zlecenia może chcieć nawet dowodu, że zleceniobiorca nie jest w ciąży -
    w kwestii umów cywilnoprawnych jest wieksza swoboda stawiania warunków,
    z tym że w takim wypadku mozna mówić o zawieraniu umowy z osobą
    spełniającą okreslone warunki zdrowotne, a nie o badaniach [badania są
    tutaj dowodem na spełnianie warunków].

    Flyer

  • 7. Data: 2003-08-10 07:30:51
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

    > niedawno zatrudniłem sie na umowe zlecenie. musiałem wykonać badania
    lekarskie.
    > Czy pracodawca jest zobowiązany do zwrócenia mi kosztów tych badan?
    >
    > --

    Witam
    Zgodnie z kp nie jesteś pracownikiem i pracodawca nie ma obowiązku zwrotu
    kosztów badań, chyba że w zawartej umowie jest napisane, że Ci je zwróci.
    Twoja umowa jest umową cywilno - prawną i jej zawarcie reguluje kc. Pozdrawiam.