PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pracodawca może dać wypowiedzenie umowy w trakcie choroby lub urlopu?

  • 11. Data: 2004-10-26 22:28:00
    Temat: Re: czy pracodawca może dać wypowiedzenie umowy w trakcie choroby lub urlopu?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2004 00:15:27 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > a powodzenia, na zwolnieniu jest
    > adnotacja, że chory musi leżeć, a jest określone gdzie?

    Dobre :))

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 12. Data: 2004-10-27 09:40:50
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Art 30 par. 2.
    Nie mówię, że takie wypowiedzenie jest skuteczne. Ale Chodzi o to, ze
    pracodawca może takie wypowiedzenie wysłać pracownikowi.
    Pozdrawiam
    Frank

  • 13. Data: 2004-10-27 11:22:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:clnql8$7tt$1@nemesis.news.tpi.pl Frank
    <a...@b...internetdsl.pl> pisze:

    > Art 30 par. 2.
    Nie bardzo widzę związek treści tego § ze skutecznym wysłaniem
    wypowiedzenia...
    "Art. 30 § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego
    okresu, a przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 2(1). Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc
    albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesiąca."

    > Nie mówię, że takie wypowiedzenie jest skuteczne. Ale Chodzi o to, ze
    > pracodawca może takie wypowiedzenie wysłać pracownikowi.
    No, wysłać to on sobie może co zechce i do kogo zechce...

    Jotte

  • 14. Data: 2004-10-27 14:07:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 26 Oct 2004 13:10:35 +0200, "Support"
    <d...@h...com> zakodował:

    >Chodzi mi o to czy pracodawca może mi wypowiedzieć umowę o pracę(wysył?j?c
    >mi list do domu):
    >je?li jestem na zwolnieniu chorobowym
    >lub je?li jestem na urlopie

    Wypowiedzieć nie może przy usprawiedliwionej nieobecności (chyba, że
    bankrutuje).

    Ale jeżeli nieobecność trwa odpowiednio długo, może rozwiązać umowę
    bez wypowiedzenia. Słyszałem o ciekawym przypadku, gdy pracodawca
    posłał starego pracownika na długi (zaległy) urlop i gdy minął miesiąc
    urlopu dostarczył mu pisemko, że zwalnia go bez wypowiedzenia na
    podstawie art. 53 § 1 p. 2)

    KP
    Art. 41. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie
    urlopu pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej
    nieobecności pracownika w pracy, jeżeli nie upłynął jeszcze okres
    uprawniający do rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    Art. 41^1. § 1. W razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji
    pracodawcy, nie stosuje się przepisów art. 38, 39 i 41, ani przepisów
    szczególnych dotyczących ochrony pracowników przed wypowiedzeniem lub
    rozwiązaniem umowy o pracę.
    § 2. W razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy, umowa o
    pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy
    może być rozwiązana przez każdą ze stron za dwutygodniowym
    wypowiedzeniem.

    Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    a) dłużej niż 3 miesiące - gdy pracownik był zatrudniony u danego
    pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,
    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co
    najmniej 6 miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została
    spowodowana wypadkiem przy pracy albo chorobą zawodową;
    2) w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z
    innych przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwającej dłużej niż 1
    miesiąc.
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia nie może nastąpić w
    razie nieobecności pracownika w pracy z powodu sprawowania opieki nad
    dzieckiem - w okresie pobierania z tego tytułu zasiłku, a w przypadku
    odosobnienia pracownika ze względu na chorobę zakaźną - w okresie
    pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i zasiłku.
    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia nie może nastąpić po
    stawieniu się pracownika do pracy w związku z ustaniem przyczyny
    nieobecności.
    § 4. Przepisy art. 36 § 11 i art. 52 § 3 stosuje się odpowiednio.
    § 5. Pracodawca powinien w miarę możliwości ponownie zatrudnić
    pracownika, który w okresie 6 miesięcy od rozwiązania umowy o pracę
    bez wypowiedzenia, z przyczyn wymienionych w § 1 i 2, zgłosi swój
    powrót do pracy niezwłocznie po ustaniu tych przyczyn.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 15. Data: 2004-10-27 16:10:33
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    > Wypowiedzieć nie może przy usprawiedliwionej nieobecności (chyba, że
    > bankrutuje).

    Własnie i taka jest mysl przewodnia problemu.
    Pracodawca nie może wypowiedzieć a jednak wypowiada (przysyłajac pismo).
    Co ma zrobić pracownik, jeżeli po miesiacu lub dwóch nieobecności w
    zakładzie (jest przeciez na zwolnieniu lekarskim) przyszedł do pracy a jego
    biurka (maszyny) nie ma? i Dyrektor mówi, że przecież Pana misiąc temu
    zwolniliśmy wysyłając pismo na adres domowy?
    Moim zdaniem nie mozna unikać odbierania poczty (wypowiedzenia) będąc na
    zwolnieniu lekarskim. Należy jednak w terminie 7 dni po zapoznaniu się z
    wypowiedzeniem złożyc w sądzie pozew o uznanie wypowiedzenia za
    bezskuteczne.
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2004-10-27 21:16:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 27 Oct 2004 18:10:33 +0200, "Frank"
    <a...@b...internetdsl.pl> zakodował:

    >Należy jednak w terminie 7 dni po zapoznaniu się z
    >wypowiedzeniem złożyc w s?dzie pozew o uznanie wypowiedzenia za
    >bezskuteczne.

    Czy na wypowiedzeniu było pouczenie o możliwości odwołania?
    Generalnie IMO sprawa w uczciwym sądzie nie do przegrania dla
    pracownika - ale nie wiem jak w kwestiach proceduralnych w związku z
    niedotrzymaniem terminu odwołania ze względu na chorobę.
    PIP

  • 17. Data: 2004-12-22 12:08:25
    Od: "Jacenty" <j...@w...pl>

> [...]
    > zwolnieniu lekarskim. Należy jednak w terminie 7 dni po zapoznaniu się z
    > wypowiedzeniem złożyc w sądzie pozew o uznanie wypowiedzenia za

    Orajt, a co jeśli jestem chory i przebywam u babci lecząc się ziółkami :)
    babcia mieszka w tarnowie, a mój adres do korespondencji jest w warszawie ?
    przeca nie mam przekierowania poczty na adres babci.. z tego co wiem poczta
    polska nie oferuje takich usług...

  • 18. Data: 2004-12-22 12:23:21
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Jacenty napisał(a):
    z tego co wiem poczta
    > polska nie oferuje takich usług...

    a posterestante?

  • 19. Data: 2004-12-23 14:50:07
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-22, Jacenty <j...@w...pl> wrote:
    > przeca nie mam przekierowania poczty na adres babci.. z tego co wiem poczta
    > polska nie oferuje takich usług...
    Oferuje. Ale dość drogo to wychodzi.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    [17:14] <Sirocco_> Usilowalam przejrzec lastloga ale pogubilam sie
    w dlugosciach penisa dobrze odzywionych szacunkow...