PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy praca jest wartością samą w sobie ? › Re: czy praca jest wartością samą w sobie ?
  • Data: 2003-07-11 07:39:54
    Temat: Re: czy praca jest wartością samą w sobie ?
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " steer" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:belmt5$6v6$1@inews.gazeta.pl...
    > większość ludzi uważa że trzeba pracować nie tylko dlatego że sie zarabia
    > pieniądze ale również z innych względów np. nowe znajomości ranne
    wstawanie,
    > tzw. dyscypina dnia codziennego.
    Większość? Moim zdaniem "praca dla rozwoju" to u wielu ludzi wersja
    oficjalna (chociaż muszę przyznać, że sama kiedyś też tak uważałam).

> [...]
    > różny sposób praca jest wykonywana. Jednak bardzo mała częśc ludzi czerpie
    > radość z pracy oprócz pieniędzy. Większość, jakby maiła wybór: iść albo
    nie
    > iść do pracy mając zabezpieczenie finansowe myśle że .... dałaby sobie
    > spokój. Niestety niektórzy z lenistwa, a niektórzy dlatego bo wiedza że sa
    > zyciu bardziej wartosciowe rzeczy niż praca np. ksiażki lub podróżowanie.
    > Osobiście uważam ze praca nie jest wartością sama w sobie, ze zarabianie
    > pieniędzy jest przykrością a przyjemnością ich wydatkowanie

    Gdybym miała wybór, chciałabym mieć kupę pieniędzy i żyć z kapitału. Jest
    wiele zajęć bardziej przyjemnych i rozwijających niż pracowanie w tym kraju
    za pieniądze, które pozwalają Ci jedynie przetrwać.
    Niestety, nie mam takiego wyboru i pozostaje mi cieszyć się z tego, że w
    ogóle pracuje, bo w tym kraju są dwa miliony ludzi, którzy takiego komfortu
    nie mają. Kolejny powód do radości - mój towarzysz życiowy również pracuje,
    obydwoje zarabiamy nieco powyżej średniej krajowej i dzięki temu zaliczamy
    się do tych 20 mln Polaków żyjących w biedzie.

    Iza