PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy praca jest wartością samą w sobie ? › Re: czy praca jest wartością samą w sobie ?
  • Data: 2003-07-11 10:08:17
    Temat: Re: czy praca jest wartością samą w sobie ?
    Od: "PawełW" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dużo racji w tym co piszesz, Pawle. Ja myślę, że w każdym z nas drzemie
    coś
    > takiego, co chciałoby nas popchnąć ku czemuś innemu - rzucić pracę w
    biurze,
    > zacząć podróżować... itp..Niektórym to się udaje - takim ciekawym
    przykładem
    > jest niejaki 'Miguelski', który podróżuje po całym świecie - pracując na
    > kontraktach - polecam poczytać forum dyskusyjne gazeta.pl -
    > http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=194&w=4654224

    Kapitalna sprawa. Tylko nie jest to wcale takie proste. Najpierw trzeba się
    nico dorobić albo mieć (gotówa na konto) i zostawić dokładnie wszystko. Ja
    nie wiem czy kiedykolwiek zdobyłbym się na taki krok. Ktoś by mnie musiał
    pociągnąć dalej. Związanie na stałe z partnerką też nie bardzo sprzyja bo
    trzeba by wyciągnąć drugą osobę. Czasem wydaje mi się iż aby tak zacząć żyć
    trzeba trafić na jakąś okazję która pozwoli się wyzwolić z lokalnej szarej
    rzeczywistości (np zagraniczny kontrakt) i przezwyciężyć lenistwo. Nie będę
    ukrywał iż z obcymi językami mam spore problemy - ale może gdybym wyjechał
    byłoby łatwiej. Widzisz sam sobie wyszukuję problemy.. - taka niechęć do
    całkiem nieznanych , niepewnych sytuacji, brak wiary we własne możliwości.
    Może za parę lat przejdzie - widzę już pewne postępy - człowiek się powoli
    wyrabia, uczy na co warto zwracać uwagę i powoli wreszcie dorośleje. I tak
    ma większość ludzi z tego porypanego kraju. Gdzie indziej jest podobnie ale
    może chociaż proporcje są nieco inne.

    Pozdrawiam
    PawełW.