PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy każdy bezrobotny chce znaleźć pracę? › Re: czy każdy bezrobotny chce znaleźć pracę?
  • Data: 2002-10-08 06:26:58
    Temat: Re: czy każdy bezrobotny chce znaleźć pracę?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Real Immigrant" <r...@y...com> writes:

    [..]

    > Prawda jest taka, ze w Polsce sie nie oplaca pracowac ;)

    abstrahujac od tego stwierdzenia....
    nie wiem jakie maja dzis wymagania absolwenci w polsce.
    ale w usa na ten przyklad, zeby ktos byl po nie wiem jakiej uczelni,
    jesli nie ma doswiadczenia, to niewiele na poczatek zwojuje.

    i to chyba normalne jest. studia studiami, mozna miec wiedze
    nie-wiadomo-jaka, ale sama wiedza bez praktyki w realnym swiecie
    niewiele warta.

    wiedza to pracodawcy i wiedza sami studenci, i dlatego jest instytucja
    taka jak "internship" - w czasie wakacji i przerw w nauce. to sie
    potem liczy, oj liczy. i traktuja to tutaj realnie.

    smiem nawet twierdzic, ze w pewnych dziedzinach sie bardziej liczy
    praktyka niz samo wyksztalcenie kierunkowe.

    i raczej przyszli absolwencji nie mysla w ten sposob:
    "zrobie sobie jeszcze 3 fakultety, zdam 2 egzaminy na jezyki obce, to
    juz napewno bede mial zatrzesienie ofert i to za drube pieniadze!".

    mysla raczej tak:
    "zrobie ten projekt, popracuje tu, popracuje tam, zdobede
    doswiadczenie i w ten sposob awansuje albo znajde lepsza prace".

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net