PracaGrupypl.praca.dyskusjeczas pracy a spoznienia › Re: czas pracy a spoznienia
    From: "@(odwroc_przed_maupa).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@(odwroc_przed_maupa).wp.pl">
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czas pracy a spoznienia
    Date: Mon, 26 May 2008 17:06:04 +0200

    Użytkownik Jasek napisał:

> [...]
    > wynikiem polecenia sluzbowego lub zgody przelozonego dalej zliczany byl
    > jako 8 godzin. Kontrole "panstwowe" nie wykazaly zadnych
    > nieprawidlowosci w sposobie rozliczania czasu pracy. Byl takze proces
    > sadowy, ktory firma wygrala - wytoczyla go osoba ktora czula sie
    > pokrzywdzona potracaniem rzekomo nienaliczonych godzin, a przez to
    > zwolniona dyscyplinarnie. Osoba ta namietnie przychodzila do pracy okolo
    > 6 rano i wychodzila po przesiedzeniu 8 godzin. Ze wzgledu na charakter
    > jej pracy, do godziny otwarcia firmy siedziala bezproduktywnie.

    nie sadzisz ze to cwaniactwo ze strony zarzadu? jesli system mozna bylo
    zaprogramowac, ze rozlicza czas w odstepach co pol godziny, to dlaczego
    nie zrobic z naliczaniem minutowym? i potem rozliczac to (nadgodziny lub
    "podgodziny") w cyklach miesiecznych, jak sie to robi w normalnych
    firmach? wystarczy odrobina dobrej woli.
    inna sprawa to ten koles ktory przychodzil na 6 rano, ale wystarczylo
    wyraznie zakomunikowac, ze praca zaczyna sie od godziny 8.

> [...]
    > Osoby pracujace "na sluchawce". Czas zliczany byl w momencie wsuniecia
    > karty do czytnika przy biurku, a przerywal sie w momencie jej
    > wyciagniecia. Karta ta potrzebna byla to wejscia inncyh pomieszczen
    > firmy - szatni, kuchni czy toalety, i ponownego wejscia do sali na
    > ktorej znajdowaly sie stanowiska pracy, tak wiec niemozliwe bylo
    > odejscie od komputera bez karty. Tak wiec pracownik mial placone za
    > kazda uczciwie przepracowana minute.
    > Patrzac przez pryzmat powzyzszego sposobu rozliczaenia czasu pracy,
    > przyklad z rozliczaniem co 30 minut wydaje mi sie niezwykle

    czyli wyjscie do kibelka nie wlicza sie w czas pracy? a przerwa na jedzenie?