PracaGrupypl.praca.dyskusje › cyrograf

  • 1. Data: 2002-06-05 10:44:17
    Temat: cyrograf
    Od: v...@i...pl

    Witam!

    Z moja firma podpisalem cyrograf/umowe-> Nie zrezygnuje z pracy w
    aktualnej firmie przez najblizsze 2 lata w zamian za szkolenie(nie ma
    znaczenia jakie ). W przypadku zmiany zatrudnienia firma MOZE (ale nie
    musi) zazadac zwrotu kosztow szkolenia.
    Od momentu podpisania umowy uplynelo 8 miesiecy. Aktualnie mam okazje
    zatrudnic sie u nowego pracodawcy. Obawiam sie ze moja firma moze
    skorzystac z zapisu umowy...
    Czy ktos z Was byl w podobnej sytuacji?
    Jak z tego wybrnac nie placac haraczu?

    Przy okazji obilo mi sie o uszy, ze tego typu umowy sa nie bardzo
    zgodne z prawem. Czy ktos wie cos na ten temat?

    v.

  • 2. Data: 2002-06-05 11:04:50
    Temat: Re: cyrograf
    Od: "Chris" <c...@g...de>

    <v...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    >
    > Przy okazji obilo mi sie o uszy, ze tego typu umowy sa nie bardzo
    > zgodne z prawem. Czy ktos wie cos na ten temat?

    moim zdaniem masz dwa wyjscia:
    1. dogadac sie z obecna firma, zeby Ci odpuscili, a ty im cos dokonczysz w
    zamian (w wiekszosci przypadkow dziala)
    2. dogadac sie z firma do ktorej idziesz, zeby pokryli za Ciebie koszty
    cyrografu

    pozdro,
    Chris

  • 3. Data: 2002-06-05 17:33:51
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    O zwrocie kosztow mozna mowic wtedy, gdy w umowie zapisano jakie konkretnie szkolenie
    i ile
    kosztuje.
    W przeciwnym wypadku pracodawca przeszkoli cie w kierunku wlasciwego trzymania
    dlugopisa lub
    wiazania krawata i policzy za to 15 tys. zl.

  • 4. Data: 2002-06-05 21:06:58
    Temat: Odp: cyrograf
    Od: "Pawel" <p...@b...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
> [...]
    >
    > Przy okazji obilo mi sie o uszy, ze tego typu umowy sa nie bardzo
    > zgodne z prawem. Czy ktos wie cos na ten temat?

    spokojnie zmieniaj robote i olej "cyrograf".
    mialem kiedys to samo i bez problemu, jak beda chcieli od ciebie jakas kase
    to sad i masz sprawe wygrana, dlatego nie zaryzykuja, postrasza i .....
    Pawel

  • 5. Data: 2002-06-06 08:11:53
    Od: "Ales" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przy okazji obilo mi sie o uszy, ze tego typu umowy sa nie bardzo
    > zgodne z prawem. Czy ktos wie cos na ten temat?
    Ja zaryzykowałem i nie płaciłem, ale
    jest możliwość - prawna KP - że nie płacisz bo z powodu zmiany miejsca
    zamieszkania
    musisz zmienić pracę
    Powodzenia
    Ales

  • 6. Data: 2002-06-06 13:12:11
    Od: "lolek" <m...@i...pl>

    Jeżeli tematyka szkolenia pokrywa się z zakresem obowiązków
    to nie mają żadnych szans na wyciągnięcie kasy
    jeżeli nie:
    czy fakturę za szkolenie wrzucili w koszty ? NAPEWNO
    Czyli tak czy siak można to olać

    W poprzedniej firmie na odchodnym dyrektor sam mi przyznał że to tylko
    straszak na ślepe naboje, a w obecnej oficjalnie nie ma lojalek bo prawnicy
    nie znają sposobu na ściągnięcie takiej należności...

  • 7. Data: 2002-06-07 07:44:41
    Od: v...@i...pl

    lolek wrote:

> [...]
    > to nie mają żadnych szans na wyciągnięcie kasy
    > jeżeli nie:
    > czy fakturę za szkolenie wrzucili w koszty ? NAPEWNO

    Tematyka szkolenia pokrywala sie z zakresem obowiazkow. Dlaczego w takiej
    sytuacji nie maja zadnych szans na wyciagniecie kasy?
    Napewno faktury NIE wrzucili do kosza.

    > W poprzedniej firmie na odchodnym dyrektor sam mi przyznał że to tylko
    > straszak na ślepe naboje, a w obecnej oficjalnie nie ma lojalek bo prawnicy
    > nie znają sposobu na ściągnięcie takiej należności...

    Chcialbym miec jakies uzasdnienie prawne.

  • 8. Data: 2002-06-07 08:44:22
    Od: "iron" <i...@g...pl>

    Czy to jest zgodne z prawem, nikt nie wie do konca. U mnie jest taka sama
    sytuacja. Mam kilka szkolen o dosyc powaznej wartosci i pokrywaja sie one z
    zakresem pelnionych obowiazkow. Na jednej nawet nie ma wstawionej wartosci,
    a na obecny stan, ksiegowosc nie potrafi sama wyliczyc aktualnej wartosci
    lojalek. Koledzy sa w podobnej sytuacji i kontaktowali sie z prawnikami na
    ten temat i opinia byla taka, ze sa one tak skonstuowane, ze od widzi misie
    sedziego moze to byc roznie interpretowane. A ze w firmie pani prawnik jest
    gruba szycha w srodowisku prawniczym (czemus tam przewodzi itp) to
    generalnie u nas opinia jest taka, ze lepiej nie ryzykowac, bo jak sie nie
    dogadamy, to moga zglebic jak zechca.

    iron

  • 9. Data: 2002-06-07 08:55:20
    Od: a...@a...net

    v...@i...pl wrote:

    > lolek wrote:

    > Tematyka szkolenia pokrywala sie z zakresem obowiazkow. Dlaczego w takiej
    > sytuacji nie maja zadnych szans na wyciagniecie kasy?

    bo to jest podwyzszanie kwalifikacji pracownika,
    i to oni z tego czerpia korzysci.

    > Napewno faktury NIE wrzucili do kosza.

    nie kosza a w koszty, czyli wydatki firmy...
    czyli odliczaja od dochodu itp...
    nie znam sie dobrze na ksiegowosci

    anek

  • 10. Data: 2002-06-07 11:59:37
    Od: v...@i...pl

    a...@a...net wrote:

    > bo to jest podwyzszanie kwalifikacji pracownika,
    > i to oni z tego czerpia korzysci.

    > nie kosza a w koszty, czyli wydatki firmy...
    > czyli odliczaja od dochodu itp...
    > nie znam sie dobrze na ksiegowosci

    Ha! Ha! ->z tego kosza
    Za szybko czytalem. Jestem w tej chwili troche zawalony robota...
    Za reszte uwag dzieki..