PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sie dzieje - czyli już oklepana kwestia › Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Date: Fri, 21 Oct 2005 15:25:25 +0200

    Rozmowa z Toba staje się coraz bardziej rzeczowa, więc z chęcią odpowiem.

    Po prostu popadam tak jak Ty w _BEZSENSOWNE_ skrajnosci :)

    Nie zgodzę się. Nie podałem żadnych skrajności. Możliwość błędnego
    formatowania tej samej treści zapisanej w formacie DOC to nie skrajność
    a NORMA ;)

    > po co
    > zabezpieczac cos, co w latwy sposob mozna podrobic/sfaszowac, dodajmy w
    > sposob nie do wykrycia. No powiedz mi, po co?

    i to chyba całe mięso sprawy: promuję standard PDF jako taki, który nie
    da się ŁATWO modyfikować. Czy to przypadkowo, czy celowo - nie da się
    (W sposób tak bezpardonowy jak w Wordzie).
    To, oraz mocny argument mówiący o tym, że gwarantuje on jednakowy i
    niezmienny sposób prezentacji danych czyni go właściwym narzędziem do
    publikowania naszych dokumentów rekrutacyjnych.

    > Natomiast sposob wysylania aplikacji do pracodawcow nie jest okreslony
    > zadnym standardem i dlatego wlasnie wczesniej napisalem, ze jest
    > calkowicie nieistotne to, w jaki sposob zabezpieczysz przed modyfikacja
    > swoja aplikacje. Po prostu pracodawca nie bedzie mial jak stwierdzic jej
    > autentycznosc (lub nie), no chyba ze spyta Ciebie o jej potwierdzenie, a
    > pytac na 99.99% nie bedzie.

    Mijamy się w rozumowaniu. Używanie PDF nie ma na celu zapewnienie
    autentyczności dokumentu, do tego celu służą inne zabezpieczenia. Ma na
    celu przede wszystkim - zapewnienie odpowiedniej formy prezentacji dla
    wszystkich platform systemowych. To co trzeba zrobić, żeby mieć takie
    możliwości to pobrać niewielki plik z sieci i zainstalować ;)

    > I co tu maja do rzeczy osoby czytajace ten watek. Sprzeczam sie z Toba
    > bo uwazam, ze jestes w beldzie, a nie po to zeby blyszczec przed osobami
    > ktore to czytaja. Jesli masz takie podejscie do dyskusji, to ja nie
    > widze sensu jej kontynuacji.

    Czemu, kiedy ja właśnie ten sens zacząłem dostrzegać ;)
    Poprostu inni czytają naszą rozmowę i ważą argumenty.

    > Szkoda, ale juz Cie sprowokowalem do odpisania na moj post hihihi :)

    na post tak, ale pracy za Ciebie szukał nie będę. Pokazałem natychmiast
    kilka linków do ofert pracy w formacie PDF. Szukanie kolejnych tylko po
    to by Ci pokazać, że jest więcej jest, sam przyznaj - bezcelowe.

    > Ale ja dobrze wiem, ze formularze i dokumenty sa dostpene w formacie
    > .pdf. Tylko nie wiem po co mi to pokazujesz. Przeciez to nie ma zadnego
    > zwiazku z tematem naszej dyskusji.

    Obawiam się, że tematem naszej dyskusji stał się format PDF i jego
    wykorzystanie. Niemal wszystkie dokumenty w sieci są w tym formacie
    zapisane. To pokazuje, że nie DA SIĘ SPRAWNIE PROWADZIĆ SEKRETARIATU bez
    korzystania z tego formatu.

    Może to jest największa pomyłka tego wątku - jedni próbują wmówić innym,
    że lepiej nie korzystać z formatu PDF dlatego, że "być może" nie
    zostanie on rozpoznany na komputerze docelowym. Nikt nie rzucił faktem
    typu: Ja mam firmę i za punkt honoru postawiłem sobie, że nie
    zainstaluję nigdy AcrobatReadera. Naprawdę mam wrażenie, że ten wątek to
    klasyczny przerost formy nad treścią! Komputery w firmach nie są
    pozbawione możliwości odczytywania PDF, a niektórzy podnoszą alarm jakby
    to był wymierający gatunek.
    Nie dyskutowałbym w ten sposób jeśli pytanie brzmiałoby czy pakować
    zip'em CV i LM - to już nie jest tak na porządku dziennym jak PDF -
    który może aż tak stał się powszechny, że poprostu nie wszyscy to
    jeszcze dostrzegli.

    Mam trafniejszą alegorię z motoryzacją. To, że w Niemczech jest niewiele
    stacji LPG nie zmniejsza popytu na samochodowe instalacje gazowe w
    Polsce. Poprostu w Zgorzelcu zatankuj benzynę;)
    Podobnie z wysyłaniem CV - jeśli ogłoszenie podaje że wymaga plików w
    formacie doc - śmiało, leci doc. Jeśli nie pisza wymagań - bez obaw PDF.

    pozdrawiam,