PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sie dzieje - czyli już oklepana kwestia › Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co sie dzieje - czyli już oklepana kwestia
    Date: Fri, 21 Oct 2005 14:57:26 +0200

    jerry napisał(a):
    > Celowo - chyba nikt, bo i po co?
    No wlasnie.
    > To samo pytanie jednak możesz zadać w firmach, bankach i urzędach -
    > dlaczego wszelkie dokumentacje, formularze i umowy udostępnia się
    > wyłącznie w formacie PDF?:
    > Dlatego, że:
    > - jest to format zapewniający poprawne odczytanie układu treści tam
    > zawartej - innymi słowy umowa, czy manual nie rozjedzie się nagle u
    > użytkowników z Wordem 97, podczas gdy u tych z Wordem 2000 jest ok.
    > Podobnie czcionce nie zacznie nagle brakować ążźćę..., tabela pozostanie
    > tabelą, a nagłówek nagłówkiem.
    Staram sie uzywac standardowych czcionek, tabelek nie uzywam, nie czuje
    tez potrzeby komplikowania struktury graficznej dokumentu,
    > - Nikt, kto chciałby wprowadzić zmiany w dokumentacji, czy umowie, czy
    > formularzu - nie ma takiej możliwości. Dokument służy wyłącznie do
    > odczytu. Zapobiega to także przypadkowemu naciśnięciu litery
    > BBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB Pani podczas rozmowy telefonicznej i
    > jednoczesnym drukowaniu akurat Twojego CV!
    Jasne... rownie dobrze pani moze przypadkiem skasowac mojego maila bo
    jej sie pomyla klawisze. Albo tez oznaczyc jako przeczytanego i
    zapomniec w ogole o moim zgloszeniu.
    > Jeżeli nie zależy Ci jak Twoje CV wygląda - wysyłaj je w TXT.
    Zalezy mi na tym zeby bylo czytelne. Do tego wystarcza mi dwie-trzy
    wielkosci czcionki, mozliwosc ustawienia bolda, kursywy i centrowania.
    txt tego nie zapewni, doc tak.
    > Jesteś jak dobrze pamiętam Informatykiem
    tak, jestem
    > Ciebie także należy przekonywać do panujących standardów?
    > Jeżeli masz taką niechęć do oprogramowania narzędziowego trudno mi
    > wyobrazić sobie Twoje środowisko pracy.
    Srodowisko pracy mam takie jakie sobie sam ustalilem. Instaluje sobie to
    co wiem ze jest mi to potrzebne. Ale wlasnie - ja jestem inforamtykiem,
    wiec mam rozeznanie w dostepnym oprogramowaniu. A sekretarka moze nie
    wiedziec co to jest acrobat i moze nie czuc potrzeby wiedziec. Moze nie
    umiec sobie sama zainstalowac. A osoba odpowiedzialna za przygotowanie
    jej stanowiska pracy moze byc na tyle leniwa zeby nie zainstalowac pdf.
    > Sekretarka to też stanowisko, takie jak programista - Tobie potrzeba
    > edytora i kompilatora, którego nie ma wbudowanego w Windows, a tej Pani
    > - Office'a i Acrobata jako minimum.
    Nie. Ta pani potrzebuje narzedzia do tworzenia dokumentow i narzedzia do
    odczytywania dokumentow ktore otrzymuje od innych. Jako ze wiekszosc
    dokumentacji wymienia ona z inna pania sekretarka to jest male
    prawdopodobienstwo tego, ze otrzyma pismo w pdf a nie doc. A jeszcze
    biorac pod uwage fakt ze aby otrzymac pdf nalezy stworzyc dokument i go
    przekonwertowac do pdf, ew "wirtualnie" wydrukowac do pdf, to jeszcze
    mniejsza szansa na to ze inna sekretarka wysle pdf. Wiec po co jej Acrobat?
    Mnie nie trzeba przekonywac ze pdf jest dobry i czesto lepszy niz doc.
    Ale znam realia... dwadziescia pare lat temu macintoshe byly lepsze niz
    pc, mac os lepszy niz dos/windows 3.x, firefox uchodzi za lepsza
    przegladarke niz explorer a linux za stabilniejszy system niz windows.
    Nie zmieina to faktu ze wiekszosc osob nie-informatykow uzywa pc,
    windowsa i explorera, chyba ze ktos im cos innego poinstaluje.
    > Nie wiem dlaczego tyle szumu wokół tego tematu (PDF). Jest to powszechny
    > standard udostępniania dokumentów w sieci , a nasze CV i LM także się
    > do nich zaliczają.
    Powszechny w srodowisku informatykow. Nie w srodowisku sekretarek.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl