PracaGrupypl.praca.dyskusje › co robic?

  • 1. Data: 2003-11-28 16:42:45
    Temat: co robic?
    Od: Mateusz <m...@w...plNOSPAM>

    hej
    mam problem
    do 30 listopada mam umowe o prace na okres probny - 3miesiace
    od kilku dni pytam sie kierownika czy przedluzy ze mna umowe
    ten jednak mnie zbywa ze porozmawiamy jutro glupio sie usmiechajac
    w przyszly poniedzialek teoretycznie juz w firmie nie pracuje
    ale mam przyjsc do pracy normalnie na 8 rano i wykonywac
    swe obowiazki

    kiedys gdzies wyczytalem ze w takiej sytuacji od poniedzialku
    (1 grudnia) pracuje dalej w firmie a umowa jest automatycznie przedluzona
    na czas nieokreslony

    czy to prawda?
    sory jesli takie pytanie pojawilo sie na grupach
    ale nie moge nic znalezc w archiwum
    dzieki za odpowiedz

    --
    pzdr
    mateusz

  • 2. Data: 2003-11-28 17:17:04
    Temat: Re: co robic?
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Mateusz <m...@w...plNOSPAM> napisał(a):

> [...]
    > na czas nieokreslony
    >
    > czy to prawda?
    > sory jesli takie pytanie pojawilo sie na grupach

    Coś nie rozumiem. Jesli masz umowę na czas określony i nikt nie zawarł z
    tobą nowej umowy, to od poniedziałku jesteś wolny ptaszek.
    W poniedziałek muszą z tobą zawrzeć nową umowę. Przepis mówi tylko że
    trzecia umowa na czas określony, jeśli okres między umowami nie przekracza
    jednego miesiąca, jest automatycznie umową stałą.

  • 3. Data: 2003-11-28 17:29:26
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@w...plNOSPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > w przyszly poniedzialek teoretycznie juz w firmie nie pracuje
    > ale mam przyjsc do pracy normalnie na 8 rano i

    ...poprosic o przedstawienie nowej umowy o pracę, a NIE...

    To nieprawda. W poniedzialek negocjuj.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG

  • 4. Data: 2003-11-28 17:31:37
    Od: Mateusz <m...@w...plNOSPAM>

    > Coś nie rozumiem. Jesli masz umowę na czas określony i nikt nie zawarł z
    > tobą nowej umowy, to od poniedziałku jesteś wolny ptaszek.

    chodzi o to ze ja chce tam pracowac
    od poniedzialku nie musze tam jednak isc
    ale "oni" chca i ja tez
    ale czy w tej sytuacji robie od poniedzialku na czarno?
    czy tez umowa jest przedluzona automatycznie?
    pzdr
    mateusz

  • 5. Data: 2003-11-28 18:15:58
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > czy tez umowa jest przedluzona automatycznie?

    NIE

  • 6. Data: 2003-11-28 18:56:16
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > na czas nieokreslony
    >
    > czy to prawda?
    > sory jesli takie pytanie pojawilo sie na grupach

    Witam
    W Twojej sytuacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami możesz w poniedziałek
    nie przystąpić do wykonywania obowiązków służbowych ,czyli mówiąc po ludzku nie
    pójśc do pracy. Twierdzisz sam ,że na tej pracy Ci zależy i polecono Ci przyjść
    do pracy w poniedziałek, to się do niej udaj i jeżeli bedzie na liście
    obecności Twoje nazwisko tzn. że pracodawca "dopuszcza" Cię do wykonywania
    obowiązków i w terminie 7 dni ma obowiązek zawrzeć z Tobą nową umowę o pracę,
    na jakich warunakch to już Twoja sprawa i pracodawcy. Na mrginesie informuję że
    art. 25 prim kp jest zawieszony do chwili wejścia Polski do UE tzn do
    01.05.2004 r.Powodzenia i pozdrawiam.