PracaGrupypl.praca.dyskusje › co moze Policja

  • 1. Data: 2003-05-05 13:12:51
    Temat: co moze Policja
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl>

    Witam,

    Ostatnio do kierownika naszej komorki dotarlo pismo z miejscowego
    komisariatu, w ktorym powolujac sie na ustawe o policji z 1990 r. (art. 15
    pkt 1 ppkt 6) niebiescy poprosili o dane osobowe wszystkich pracownikow w
    'celu realizacji ustawowych zadan nalozonych na Policje komisariatow
    specjalistycznych w zakresie zapewnienia bezpieczenstwa w portach morskich'

    I pytanko. Czy ktos spotkal sie z czyms takim? I jak to sie ma do ochrony
    danych osobowych? Co z tym fantem zrobic? Bo smierdzi to nam panstwem
    policyjnym.

    Pzdrw,

    GP

  • 2. Data: 2003-05-05 14:13:11
    Temat: Re: co moze Policja
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    ATZ Rzeszow <a...@w...pl> wrote:
    > I pytanko. Czy ktos spotkal sie z czyms takim? I jak to sie ma do ochrony
    > danych osobowych? Co z tym fantem zrobic? Bo smierdzi to nam panstwem
    > policyjnym.

    Jeszcze tego brakowało, żeby policja nie miała dostępu do danych
    osobowych. - Dzień dobry, sierżant Kowalski, policja, dowód
    osobisty proszę. - Spadaj Pan, ustawa o danych osobowych.

    Co za różnica czy przyjdą do Twojego pracodawcy i każdego
    wylegitymują, czy też poproszą o te dane pracodawcę?
    A legitymować to oni mają akurat jak najbardziej prawo.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10290 dzień życia, sprawność

  • 3. Data: 2003-05-05 22:26:21
    Od: "Kaczmar" <kaczmar@(NOSPAM)gower.pl>

    Ja pierdole pariodia westernu. Gościu się bulwersuje że policja chce dane
    osobowe. A jak przyjdzie prokurator to powołasz się na ustawę o ochronie
    danych osobowych.

    Maciej KACZMAREK
    gg:2475019
    tel:504916726
    mailto:kaczmar@(NOSPAM)gower.pl
    http://www.maciejkaczmarek.prv.pl
    Aby wysłać do mnie e-mail wytnij (NOSPAM) z adresu

  • 4. Data: 2003-05-06 06:50:32
    Od: "Przemysław Roguziński" <r...@p...onet.pl>

    >Co z tym fantem zrobic? Bo smierdzi to nam panstwem
    > policyjnym.

    Nie przesadzaj, chyba nie wiesz co to znaczy państwo policyjne.
    Jeżeli policja wykorzystuje to do ochrony portów to jak najbardziej. Nie
    rozumiem obaw.

  • 5. Data: 2003-05-06 11:25:53
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I pytanko. Czy ktos spotkal sie z czyms takim? I jak to sie ma do ochrony
    > danych osobowych? Co z tym fantem zrobic? Bo smierdzi to nam panstwem

    Nie wiem co to za firma w ktorej pracujesz, ale czy nie uwazasz, ze np
    policja powinna miec dane przykladowo osob, ktore moga kontrolowac paliwo w
    rafineriach (ostatni pozar w Rafinerii Gdanskiej)) itp. ?

    Panstwo policyjne to bedzie wtedy, gdy po wklepaniu nr pesel pani kasia z
    komendy wojewodzkiej bedzie miala twoja historie zycia, wyciag z konta i
    przebieg leczenia na wszystkie przechodzone choroby.......Tak wiec poki sie
    pytaja, to znaczy, ze jeszcze ogolnopolskie bazy danych sa niekompletne i
    maloszczegolowe

    pzdr
    krzysztof

  • 6. Data: 2003-05-06 21:38:34
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On 5 May 2003 14:13:11 GMT, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote:

    >A legitymować to oni mają akurat jak najbardziej prawo.

    Polecam orzecznictwo SN w tej sprawie - nieuzasadnione zadanie wylegitymowania
    sie moze byc uznane za szykanowanie. A sprawa zaczela sie od tego ze znany na
    cala dzielnice zlodziej byl legitymowany ilekroc natknal sie na patrol policji
    az zlozyl skarge do sadu ze jest przez policje w ten sposob szykanowany. No i SN
    przyznal mu racje, uzasadniajac iz policjant ma prawo zatrzymac i wylegitymowac
    dana osobe tylko jesli moze to skutecznie uzasadnic, chocby np. podejrzeniem o
    wloczegostwo. Z tym ze ten argument musi byc prawdopodobny.

    Zas co do udostepniania tych danych - teoretycznie policja prowadzi rejestr i
    sprawdza wszystkie osoby zamieszkujace lub pracujace w miejscach i sasiedztwie
    miejsc szczegolnie waznych z punktu widzenia obronnosci kraju - np. osoby
    pracujace w budynkach sejmu, senatu, kancelarii premiera, ...... i ich
    najblizszych okolicach (budynki przylegajace, budynki naprzeciwko). Inna sprawa
    ze zazwyczaj policja zadowala sie sporzadzeniem listy i odpuszcza sobie
    jakiekolwiek sprawdzanie czy nawet wywiad srodowiskowy.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 7. Data: 2003-05-06 21:38:40
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Tue, 6 May 2003 00:26:21 +0200, "Kaczmar" <kaczmar@(NOSPAM)gower.pl> wrote:

    >Ja pierdole pariodia westernu. Gościu się bulwersuje że policja chce dane
    >osobowe.

    I slusznie. Swoja prywatnosc trzeba chronic. Policja ma prawo gromadzic i
    przetwarzac tylko wybrana grupe danych osobowych i tylko w zakresie
    przewidzianym ustawa (czyli np. rejestr skazanych). To nie jest panstwo
    policyjne gdzie policja ma prawo na kazdego zalozyc sobie kartoteke i kazdy
    obywatel powinien miec tego swiadomosc i chronic swoich praw.

    > A jak przyjdzie prokurator to powołasz się na ustawę o ochronie danych osobowych.

    Poczytaj ustawe jak dziala prokurator - od tego ma wlasnie policje. To policja
    jest od gromadzenia danych i przekazywania ich prokuraturze. Na ich podstawie
    prokurator podejmuje decyzje o dalszym dzialaniu lub zaniechaniu postepowania w
    zaleznosci od sily materialu zgromadzonego w toku postepowania. Zreszta wlasnie
    z racji nieporozumien na linii policja - prokurator pada wiele spraw wydawaloby
    sie oczywistych. Bo policji brakuje przygotowania prawnego.

    Kyniu

    --