PracaGrupypl.praca.dyskusjeciąża na wypowiedzeniu › Re: ciąża na wypowiedzeniu
  • Data: 2006-09-04 06:58:15
    Temat: Re: ciąża na wypowiedzeniu
    Od: herakles <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe wrote:

    > Użytkownik "herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli ciąża była w planach, to w obliczu utraty pracy plany się po prostu
    > zmienia i w ciążę nie zachodzi. Dla mnie to logiczne.

    > Lepsza wg Ciebie jest wizja macierzyńskiego bez perspektyw powrotu do
    > (jakiejkolwiek) pracy?
    > Ja w takiej sytuacji (wypowiedzenie) szukałabym po prostu nowej roboty, a
    > w ciążę zaszła dopiero w momencie stabilnego stanięcia na dwóch nogach i
    > wypracowania sobie w tej nowej pracy pozycji osoby cenionej, czyli takiej,
    > która bez większych problemów może wrócić po urlopie macierzyńskim do
> [...]
    To zależy od pozycji zawodowej, jeśli jest niewysoka, to jest wskazanie moim
    zdaniem na zajście w ciążę. Na macieżyńskim można siedzieć do końca
    drugiego dziecka, a po drugim dziecku już nowy pracodawca zatrudnia matkę,
    która raczej nie będzie już rodzić i która ma powera na pracę zawodową, a
    młoda mężatka jest dla pracodawcy dużo większym ryzykiem.
    Jeżeli natomiast pozycja zawodowa jest wysoka i pracodawcy są skłonni
    zatrudniać takiego pracownika, byleby raczył pracować choćby z domu, to
    twoje zastrzeżenia są jak najbardziej zasadne.