PracaGrupypl.praca.dyskusje › chorobowe a prawo pracownicze

  • 1. Data: 2006-10-05 13:46:25
    Temat: chorobowe a prawo pracownicze
    Od: "pika" <d...@o...eu>

    Mój maz pracuje w dosc duzej firmie prywatnej,ostatnio byl u
    ortopedy i dostal skierowanie do szpitala na zabieg
    chirurgiczny-wyciecie wodniaka ze stawu lokciowego.Lekarz
    poinformowal go ,ze operacja jest konieczna,poniewaz nie usuniecie
    wodniaka grozi zwyrodnieniem stawu i calkowitym usztywnieniem
    lokcia.Maz poinformowal swojego pracodawce o skierowaniu do szpitala
    i tu bardzo sie zdziwilismy.Zostal maz poinformowany,ze w tym
    zakladzie pracy nie ma czegos takiego jak chorobowe,moze sobie
    wziasc na ten czas urlop lub urlop bezplatny.Na urlop bezplatny nas
    nie stac,a urlop przyslugujacy na ten rok ma juz prawie caly
    wykorzystany.Teraz pozostaje nam miec nadzieje ,ze choroba nie bedzie
    szybko postepowac i maz doczeka operacji do przyszlego roku.Mam
    pytanie gdzie sa prawa pracownika ,czy ktos interesuje sie takimi
    zakladami pracy w których lamie sie je nagminnie,chyba
    normalnoscia jest ,ze kazdy czlowiek moze chorowac.

  • 2. Data: 2006-10-05 13:51:10
    Temat: Re: chorobowe a prawo pracownicze
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 05-10-2006 o 15:46:25 pika <d...@o...eu> napisał(a):

    > Mój maz pracuje w dosc duzej firmie prywatnej

    jaka forma umowy?

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 3. Data: 2006-10-05 13:51:31
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > wziasc na ten czas urlop lub urlop bezplatny.

    > chyba
    > normalnoscia jest ,ze kazdy czlowiek moze chorowac.

    Wbrew pozorom, jedno drugiemu wcale nie wadzi. Nikt do pracy w tym zakladzie
    nie zmusza.

  • 4. Data: 2006-10-05 14:08:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    pika wrote:
> [...]
    > zakladami pracy w których lamie sie je nagminnie,chyba
    > normalnoscia jest ,ze kazdy czlowiek moze chorowac.

    Obawiam sie, ze pracodawca robi meza w bambuko, zeby nie miec zbyt duzo
    papierkowej roboty. Za czas choroby przysluguje 80% wynagrodzenia i tyle
    w tym fakcie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-10-05 14:43:56
    Od: "pika" <d...@o...eu>

  • 6. Data: 2006-10-05 15:23:12
    Od: "pika" <d...@o...eu>

    pika napisał(a):

    > nie zmu
    Moze nie zmusza ,ale kazdy sobie pracy szanuje ,a pracodawcy nas nie
    zawsze

  • 7. Data: 2006-10-05 15:27:34
    Od: "pika" <d...@o...eu>

  • 8. Data: 2006-10-05 19:19:50
    Od: "Kalisima" <n...@m...me>

    Uzytkownik "pika" <d...@o...eu> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Chorobowe jest w kazdym zakladzie pracy. Nawet najmniejszym. Proponuje przy
    okazji naslac PIP-e. Oni bardzo lubia takie firmy, bo moga sie latwo
    wykazac. A Twój maz nie musi nikogo uprzedzac o zwolnieniu, tylko po prostu
    pójsc na operacje a zwolnienie przeslac w ciagu 7 dni. Moim zdaniem dobra
    forma jest wyslanie skanu poczta elektroniczna lub faksem a potem oryginalu
    _listem_ poleconym_. W razie problemów otrzymaniem wynagrodzenia chorobowego
    warto pracodawcy przypomniec, ze drugi egzemplarz zwolnienia jest juz i tak
    w ZUS-ie. Wiem, ze Twój maz moze miec potem jakies dziwne komentarze czy
    nawet nieprzyjemnosci, ale czy np. za 10 lat bedzie to dla was mialo jakies
    znaczenie? Nie zalatwiona sprawa z lokciem bedzie chyba wiekszym problemem.

    Pozdrawiam
    Kalisima

  • 9. Data: 2006-10-05 19:24:30
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Any User napisał:

    > Wbrew pozorom, jedno drugiemu wcale nie wadzi. Nikt do pracy w tym
    > zakladzie nie zmusza.

    do myslenia tez nikt nie zmusza...

  • 10. Data: 2006-10-06 05:51:25
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    sprawe potraktowalbym jako niezbyt wysublimowany zarcik.
    pracodawca b. dobrze wie, ze nie ma racji. Ale to tez wasz wybór (a
    wlasciwie twojego meza) co w tej sytuacji ma robic.
    Moze wojna z pracodawca? moze przekonywanie o slusznych prawach pracownika?
    nie wiem, nie znam dokladnie waszej sprawy, nie wiem jakimi ludzmi sa czy to
    twoj maz, czy to pracodawca.

    Z prawnego punktu widzenia, pracownik jak jest chory to bierze chorobowe,
    pracodawca mu w tym czasie placi 80% wynagrodzenia, jezeli zas pracownik
    jest chory dluzej niz miesiac (albo 30 dni kalendarzowych, nie wiem jak to
    dokladnie stoi w przepisach) to po uplywie tego miesiaca 80% placi ZUS.
    Jezeli pracodawca nie chcialby placic chorobowego po otrzymaniu zwolnienia,
    to jest wygrana sprawa w sadzie

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myslowy
    *G*R*O*M*A*X*