PracaGrupypl.praca.dyskusje › chce sie zwolnic a nie moge

  • 1. Data: 2006-04-10 13:17:47
    Temat: chce sie zwolnic a nie moge
    Od: "cisu" <p...@p...pl>

    cześć grupowiczom.
    proszę o poradę jak zwolnic się najszybciej z pracy...

    Pracuję na umowę na czas nieokreślony ponad 3 lata, więc termin
    wypowiedzenia to 3m-ce.
    Jeżeli chciałbym się zwolnic dziś to defacto mógłbym odejść dopiero po 31
    lipca.
    Złożyłem wniosek o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron z końcem maja,
    gdzie pracowac będę do końca kwietnia a na cały maj wezmę zaległy urlop z
    zeszłego roku plus ten który mi przypada proporcjonalnie do końca maja czyli
    22dni w sumie.
    Mój pracodawca niestety nie zadowolony z mojego zwolnienia mnnie zwodzi,
    widze że nie bardzo chce zgodzic sie na moje warunki oraz nie chce
    zaproponować swoich. Czy z takiej sytuacji można jakoś wybrnąć?
    Jeżeli się nie zgodzi na rozwiazanie umowy za porozumieniem stron to co mi
    pozostaje? Druga robota przecież nie bedzie na mnie czekać 3 mce! Czy są
    jakies sposoby aby się zwolnić legalnie a nie porzucać pracy?
    A może zwolnienie z przyczyn pracodawcy, ale jakie warunki muszą być
    spełnione? rażące zaniedbania bhp lub coś podobnego?

    pozdr cisu

  • 2. Data: 2006-04-10 13:31:15
    Temat: Re: chce sie zwolnic a nie moge
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Mój pracodawca niestety nie zadowolony z mojego zwolnienia mnnie zwodzi,
    > widze że nie bardzo chce zgodzic sie na moje warunki oraz nie chce
    > zaproponować swoich. Czy z takiej sytuacji można jako? wybrn?ć?

    Porzucenie pracy ... ale moze sie to skonczyc procesem.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-04-10 13:33:51
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    On Mon, 10 Apr 2006 15:17:47 +0200, cisu <p...@p...pl> wrote:

    > Mój pracodawca niestety nie zadowolony z mojego zwolnienia mnnie zwodzi,
    > widze ?e nie bardzo chce zgodzic sie na moje warunki oraz nie chce
    > zaproponowaae swoich. Czy z takiej sytuacji mo?na jako? wybrn?ae?
    > Je?eli si? nie zgodzi na rozwiazanie umowy za porozumieniem stron to co
    > mi
    > pozostaje? Druga robota przecie? nie bedzie na mnie czekaae 3 mce! Czy s?
    > jakies sposoby aby si? zwolniae legalnie a nie porzucaae pracy?
    > A mo?e zwolnienie z przyczyn pracodawcy, ale jakie warunki musz? byae
    > spe?nione? ra??ce zaniedbania bhp lub co? podobnego?
    Jezeli pracodawca zawinil w czyms powaznym (np. opuznienia pensji, czy
    niewyplacanie nadgodzin) mozesz w trybie natychmiastowym zwolnic sie z
    artukulu bodajze 55 KP. Poszukaj w kodeksie szczegolow. Temat niedawno na
    grupie byl walkowany.

    Bonza

  • 4. Data: 2006-04-10 13:49:41
    Od: "cisu" <p...@p...pl>

    > Porzucenie pracy ... ale moze sie to skonczyc procesem.
    >
    > --
    > Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

    no tak, to wiem,
    naprawde nie ma jakichś kruczków, kurde człowiek chce odejść normalnie jak
    człowiek a nie może...
    cisu

  • 5. Data: 2006-04-10 14:06:43
    Od: a...@w...pl

    cisu wrote:
    > Druga robota przecież nie bedzie na mnie czekać 3 mce!

    Dlaczego nie? Chyba, ze to niezbyt kwalifikowane zajecie, i szukaja od
    razu :(.

  • 6. Data: 2006-04-10 14:09:08
    Od: a...@w...pl

    cisu wrote:
    > no tak, to wiem,
    > naprawde nie ma jakichś kruczków, kurde człowiek chce odejść normalnie jak
    > człowiek a nie może...
    > cisu

    Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi. Albo masz prawo sie zwolnic na
    wlasna prozbe, albo nie masz. Jesli masz - skorzystaj z niego, i nikt
    nie ma prawa krecic nosem. Jesli nie masz, to nie masz. Prawo powinno
    to scisle regulowac i nie ma tu miejsca na czyjes widzimisie. Zapytaj
    na jakims forum prawnym (np. forumprawne.org), tam sa zawodowcy, tu
    raczej "wszyscy" ;).

  • 7. Data: 2006-04-10 14:09:24
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu cisu porozsypywal nastepujace haczki:
    > no tak, to wiem,
    > naprawde nie ma jakichś kruczków, kurde człowiek chce odejść normalnie jak
    > człowiek a nie może...
    No tak, pracodawca chce zwolnic pracownika normalnie, jak czlowiek a nie
    moze, musi sie trzymac okresu wypowiedzenia.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2006-04-10 14:23:00
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1dlue$2ao$1@atlantis.news.tpi.pl>
    cisu <p...@p...pl> pisze:

    > A może zwolnienie z przyczyn pracodawcy, ale jakie warunki muszą być
    > spełnione? rażące zaniedbania bhp lub coś podobnego?

    Ciepło, ciepło, tylko uważaj, żeby pracodawca nie odpłacił Ci się tym samym
    i "nagle" nie znalazł rażącego zaniedbania z Twojej strony ;-) Wtedy
    wprawdzie wylecisz momentalnie i bez wypowiedzenia, ale za to z "wilczym
    biletem".
    Szczerze mówiąc nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Dlaczego chcesz
    kombinować i robić komuś pod górkę? Fajnie by Ci było, gdyby sytuacja była
    odwrotna i to pracodawca usiłował pozbyć się Ciebie w trybie pilnym, za
    porozumieniem stron, Ty nie bardzo byś chciał (bo nie miałbyś dokąd odejść i
    zależałoby Ci na tych 3 miesiącach wypowiedzenia), a on zaczął kombinować i
    próbować szukać na Ciebie haka, żeby usunąć Cię jak najszybciej?
    Porozmawiaj z nim jak człowiek z człowiekiem, powiedz, jaka jest sytuacja,
    że Ci zależy. W końcu tak czy siak Cię nie zatrzyma do końca życia. A jeśli
    to nie pomoże, to pogadaj z pracodawcą w nowej firmie. Jeśli jesteś dla
    niego cennym kąskiem, to na pewno poczeka. Jeśli i to się nie uda, to
    trudno. Możesz zacząć kombinować, kręcić, wymyślać zwolnienia lekarskie, ale
    czy o to faktycznie Ci chodzi?

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-04-10 14:42:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:
> [...]
    > dokąd odejść i zależałoby Ci na tych 3 miesiącach wypowiedzenia), a on
    > zaczął kombinować i próbować szukać na Ciebie haka, żeby usunąć Cię jak

    Z trzeciej strony, gdyby traktował pracownika normalnie, pracownik nie
    szukałby sobie nowej pracy. Jak się chce mieć dobrych pracowników, to
    trzeba o nich dbać.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2006-04-10 14:52:25
    Od: a...@w...pl

    Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Z trzeciej strony, gdyby traktował pracownika normalnie, pracownik nie
    > szukałby sobie nowej pracy. Jak się chce mieć dobrych pracowników, to
    > trzeba o nich dbać.

    Zgadzam sie, ale nie zawsze zmiana pracy podyktowana jest tym, ze szef
    zle kogos traktuje. Czasem pracownik chce po prostu zmienic prace na
    lepsza, bardziej rozwojawa, czy zwyczajnie lepiej platna.