PracaGrupypl.praca.dyskusje › cennik za html / php / jsp

  • 1. Data: 2002-05-27 01:23:01
    Temat: cennik za html / php / jsp
    Od: "Shuwar" <s...@p...onet.pl>

    jak kształtują się ceny tworzenia serwisów internetowych przy wykorzystaniu
    różnych technologii?

    czysty HTML
    PHP / JSP
    MySQL - dodatkowa obsługa bazy

    Co wy na to:
    250 zł czołówka i główna strona witryny
    100 zł za podstronę w PHP / JSP,
    80 zł za podstronę w czystym HTML?
    +25 zł za dodatkowe wodotryski w JavaScript / DHTML

  • 2. Data: 2002-05-27 02:03:41
    Temat: Re: cennik za html / php / jsp
    Od: "Shuwar" <s...@p...onet.pl>

    W sumie słusznie - lepiej wycenić cały projekt.
    To może inny problem - jest już gotowy projekt i należy do niego dopisać
    parę nowości skryptowych, uaktualnić informacje na stronach HTML -
    na jakiej zasadzie wycenialibyście pracę?

  • 3. Data: 2002-05-27 11:00:19
    Od: ":a" <i...@i...itt.pl>

    zasadniczo moim zdaniem wycenianie "od strony" jest bez sensu - bo nad jedna
    strona siedzisz 10 minut a nad inna 10h. Wole wycene "od projektu" tzn.
    klient daje Ci breif a ty wyceniasz na jego podstawie projekt. Co do cen to
    za oprogramowanie przecietnego serwisu w PHP (razem z baza danych i
    "wodotryskami" JavaScript/DHTML - ale bez szalenstw) jesli jestes dobry to
    mozesz zawolac od 2 do 4 tys. (za cos o stopniu skomplikowania przecietnego
    sklepu int.) oczywiscie im wiecej szalenst na stronie i im bardziej ona
    skomplikowana tym wiecej na fakturze ;-)
    pozdr
    :a

  • 4. Data: 2002-05-27 12:17:29
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 May 2002 13:03:41 +1100, "Shuwar" <s...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >parę nowości skryptowych, uaktualnić informacje na stronach HTML -
    >na jakiej zasadzie wycenialibyście pracę?

    Policz sobie koszty swojego sprzetu, oprogramowania, pieniądze "na życie",
    rozłóż to na kilka projektów, to będziesz wiedział ile.

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 5. Data: 2002-05-27 22:05:02
    Temat: Odp: cennik za html / php / jsp
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shuwar <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:act3pn$c3h$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > parę nowości skryptowych, uaktualnić informacje na stronach HTML -
    > na jakiej zasadzie wycenialibyście pracę?

    Przede wszystkim sprawdz po kim aktualizujesz skrypt... Sa tacy
    "programisci", po ktorych nie warto nic zmieniac, bo prosciej napisac od
    nowa.

    A poza tym wszystko zalezy od tego jak pracochlonne sa poprawki. Ja mam
    cennik zalezny od czasu i jezyka w ktorym mam cos oprogramowac, to w miare
    uniwersalny sposob wyceny.

    Jesli uda Ci sie skalkulowac czas i znasz jezyk, to wtedy policz sobie ile
    potrzebujesz na przezycie, dodaj wiedze potrzebna do poprawek i dodaj jakies
    20%, bo cena jest w 90% przypadkow negocjowana. Wez jeszcze pod uwage swoje
    portfolio i masz gotowa cene, ktora spokojnie mozesz jeszcze negocjowac.

    Oczywiscie licz sie z tym, ze sa osoby, ktore zrobia to taniej, wiec musisz
    uzmyslowic zleceniodawcy, ze taniej nie rowna sie lepiej... A to chyba
    najtrudniejsza czesc negocjacji.

    Przyklad:
    Skrypt w PHP, z dodatkiem prostego HTMLa, zeby zobaczyc co ten skrypt robi,
    projekt trwajacy ok. 5 dni (ale oczywiscie czas poswiecam nie tylko na to
    ;), o czym wyraznie informuje zleceniodawce) wyceniam na min. 500 pln. Im
    bardziej skomplikowany jezyk, tym wyzsza cena (wiedza kosztuje).

    To oczywiscie przykladowa wycena, staram sie nie brac mniej, bo to sie juz
    nie oplaca, ale jest to dla mnie jakis punkt wyjscia, jesli wiem, gdzie jest
    ta dolna granica. Ale i tak wszystko zalezy od klienta i zawartosci jego
    konta.

    Powodzenia,

    Kania