PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: blaski i cienie bycia freelancerem...

  • 1. Data: 2007-05-15 08:01:04
    Temat: Re: blaski i cienie bycia freelancerem...
    Od: ToJaJarek <t...@g...com>

    On 15 Maj, 00:05, "mark" <m...@g...com> wrote:

    > 1. Umowa
    > 2. Zaliczka
    > 3. Nie rzucaj sie na kazde zlecenie, tylko sprawdz wiarygodnosc
    > klienta (web, usenet)
    > 4. Nie oddawaj finalnej pracy gotowej do uzycia komercyjnego
    > zanim klient nie zaplaci (jak soft to message box "Wersja testowa",
    > jak grafika to znak wodny itd)
    >
    > Ogolnie - nie nadstawiaj sam d..y, to trudniej bedzie cie wydymac.
    >
    > pzdr.
    > mark

    Czytam i czytam i już miałem pisać sam a tu proszę: kwintesencja.
    Dodam tylko tyle: zaczynam robote od wpłaty 50% zadatku (dla tych co
    nie wiedzą: zadatek jest BEZWROTNY). Jak klient nie chce wplacić to
    staje sie kluczowym źrodłem ryzyka. Kilka razy odpuściłem tę zasadę i
    popracowałem za darmo.

    Efekty wykonanej pracy prezentuję np. z powerpointa, jak klient
    zapłaci drugie 50% to dostaje efekty pracy, jak nie, ma tylko slajdy.

    jz

    P.S.
    Świadcze usługi doradcze, praca kończy się oparcowaniem, dokumentacją.

  • 2. Data: 2007-05-15 17:21:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 15 May 2007 01:01:04 -0700, ToJaJarek <t...@g...com> wklepał(-a):

> [...]
    >nie wiedzą: zadatek jest BEZWROTNY). Jak klient nie chce wplacić to
    >staje sie kluczowym źrodłem ryzyka. Kilka razy odpuściłem tę zasadę i

    Zadatku nie zwraca sprzedający/wykonawca tylko gdy to druga strona rozwiąże
    umowę. Natomiast jeśli to on rozwiąże - zwraca dwukrotność tej kwoty. A w
    przypadku zaliczki - zwraca tylko kwotę zaliczki. Żeby się ktoś potem nie
    zdziwił. :)