PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobotny czy nie?

  • 1. Data: 2007-12-27 21:46:36
    Temat: bezrobotny czy nie?
    Od: "Grześ" <p...@S...o2.pl>

    Witam
    zlikwidowałem działalność gospodarczą i aktualnie nie pracuję. Mam jednak
    oficjalne dochody z najmu mieszkania w wysokosci ok. 900 zł. W Urzędzie
    pracy nie chcą mnie zarejestrować, bo mam dochody.
    Czy jest jakaś możliwość zarejestrowania się w UP (nawet bez pobierania
    zasiłku) tak żebym miał status bezrobotnego?

    Grześ

  • 2. Data: 2007-12-27 22:25:42
    Temat: Re: bezrobotny czy nie?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Grześ" <p...@S...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest jakaś możliwość zarejestrowania się w UP (nawet bez
    pobierania
    > zasiłku) tak żebym miał status bezrobotnego?

    http://pup-wroclaw.pl/HTML/pracobiorcy/pracobiorcy.h
    tml
    http://www.praca.gov.pl/index.php?page=abc&status=20
    2

    Tu masz definicję bezrobotnego. Zwróć uwagę na:
    "nie uzyskuje miesięcznie przychodu (innego niż zatrudnienie, inna praca
    zarobkowa, zasiłek lub inne świadczenia wypłacane z Funduszu Pracy
    podlegające opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od
    osób fizycznych) w wysokości przekraczającej połowę minimalnego
    wynagrodzenia za pracę, z wyłączeniem przychodów uzyskanych z tytułu
    odsetek lub innych przychodów od środków pieniężnych zgromadzonych na
    rachunkach bankowych,"

    Do końca grudnia minimalne wynagrodzenie to 936 zł, a od stycznia 1126
    zł. Rachunek prosty.

    Ewentualnie możesz się zarejestrować jako osoba poszukująca pracy - ale
    to nie daje ci prawa do ubezpieczenia zdrowotnego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-12-27 23:06:26
    Od: jtg <j...@p...onet.pl>

    Nikiel ;-) pisze:

    > Ewentualnie możesz się zarejestrować jako osoba poszukująca pracy - ale
    > to nie daje ci prawa do ubezpieczenia zdrowotnego.

    Jakiś czas temu miałem podobny problem i musiałem sobie sam opłacać UZ.
    Ale zapłacone ubezpieczenie i tak potem zwracał mi fiskus (UZ odliczało
    się od podatku, a nie od dochodu), więc właściwie nic mnie to nie
    kosztowało.
    Chyba że coś się ostatnio zmieniło w tym względzie.