PracaGrupypl.praca.dyskusje › odmowa wykonania zadania

  • 1. Data: 2007-12-28 09:29:18
    Temat: odmowa wykonania zadania
    Od: "s.such" <s...@p...fm>

    Jestem zatrudniony na stanowisku technologa produkcji.
    Dodatkowo wyraziłem zgodę (ustną), że w razie potrzeby, zobowiązuję się
    do rozwoju oprogramowania na potrzeby Wydziału Produkcyjnego.
    Dyrektor wyznaczył mi zadanie napisania aplikacji.
    Wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że moje formalne obowiązki
    wynikające z umowy zajmują umówione 8h i często dodatkowo 2-4h / dzień.
    Czyli po prostu pracuję od 8-12h/dzień.
    O tej sytuacji wie Dyrektor, bo mu to sygnalizowałem, ale nie przyjmuje
    do wiadomości, że po prostu nie mam już czasu na dodatkowe zajęcia.
    Dowiedziałem się, że nakazał Kierownikowi, abym napisał owe
    oprogramowanie w ekstra nadliczbówkach lub jak zajdzie potrzeba w
    soboty/niedziele. Ja z oczywistych przyczyn nie jestem zainteresowany
    takim poleceniem, nawet gdyby zaproponowano mi dodatkowo płatne zlecenie.
    Czy w tej sytuacji mogę odmówić wykonania zadania?

  • 2. Data: 2007-12-28 14:38:47
    Temat: Re: odmowa wykonania zadania
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    s.such pisze:
    > Jestem zatrudniony na stanowisku technologa produkcji.
    > Dodatkowo wyraziłem zgodę (ustną), że w razie potrzeby, zobowiązuję się
    > do rozwoju oprogramowania na potrzeby Wydziału Produkcyjnego.

    nie wiem jak to jest z prawnego punktu widzenia, ale mam maly komentarz:

    tak to jest jak ktos stara sie o prace :) palnie byle co i nawet powie
    ze bedzie robic "za murzyna", bez przemyslenia czy faktycznie da rade.
    mysle ze masz nauczke i zrob te zadanie, ale od razu powiedz ze
    przepraszasz i ze nie dasz rady wiecej tego robic, ale honorowo chcesz
    jednak dotrzymac obietnice

    pisze z wlasnego doswiadczenia. kiedys jak startowalem do pracy w szkole
    jako nauczyciel biologii powiedzialem ze umiem programowwac wiec jak cos
    pomoge przy robieniu strony szkoly. to byl wielki blad bo znalazlem sie
    w identycznej sytuacji jak chyba Ty :) duzo obowiazkow nauczycielskich i
    codziennie prosby od dyrekcji by dodac to czy tamto na strone. na
    poczatku wykonywalem polecenia, ale ostatecznie zaczalem je ignorowac.
    skonczylo sie zgrzytem, ale mam nauczke i teraz trzymam jezyk za zebami
    jak jestem na rozmowie o prace :)

    --
    body {
    name: '|<o?rad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2007-12-28 17:42:30
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 28 Dec 2007 15:38:47 +0100, |<onrad napisał(a):

    > pomoge przy robieniu strony szkoly. to byl wielki blad bo znalazlem sie
    > w identycznej sytuacji jak chyba Ty :) duzo obowiazkow nauczycielskich i
    > codziennie prosby od dyrekcji by dodac to czy tamto na strone.

    A o czyms takim jak umowa-zlecenie slyszales? Mi tez sie tak wymsklo, tyle,
    ze skonczylo sie na aneksie do umowy o prace, razem z podwyzka. Pozniej
    oddzielnie umowa zlecenie na wiecej uslug 'informatycznych'

    --
    marcin

  • 4. Data: 2007-12-29 15:36:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fl2fv9$e3h$1@nemesis.news.tpi.pl s.such
    <s...@p...fm> pisze:

    > Jestem zatrudniony na stanowisku technologa produkcji.
    > Dodatkowo wyraziłem zgodę (ustną), że w razie potrzeby, zobowiązuję się do
    > rozwoju oprogramowania na potrzeby Wydziału Produkcyjnego.
    Na co _dokładnie_ wyraziłeś zgodę?
    Na uczestniczenie w rozwoju oprogramowania w ramach obowiązków służbowych i
    w ramach obowiązującego cię czasu pracy?
    Czy tylko na uczestniczenie w rozwoju oprogramowania w razie potrzeby bez
    szczegółowego określania warunków tego uczestnictwa? (W takim razie z chwilą
    zaistnienia wymienionej potrzeby należy przystąpić do sprecyzowania
    warunków.)
    Co masz w zakresie obowiązków (ew. na umowie o pracę)?

    > Dyrektor wyznaczył mi zadanie napisania aplikacji.
    Na piśmie?

    > Wszystko byłoby OK, gdyby nie fakt, że moje formalne obowiązki wynikające
    > z umowy zajmują umówione 8h i często dodatkowo 2-4h / dzień.
    > Czyli po prostu pracuję od 8-12h/dzień.
    To nieprawidłowe. Twoje "formalne" obowiązki (czyli wynikające z umowy o
    pracę) realizujesz w trakcie przeciętnie 40-godzinnego tygodnia pracy. W
    razie _szczególnych_ potrzeb pracodawca może zlecić ci pracę w godzinach
    nadliczbowych (i - rzecz jasna - zapłacić za nie zgodnie z zapisami KP).

> [...]
    > gdyby zaproponowano mi dodatkowo płatne zlecenie.
    > Czy w tej sytuacji mogę odmówić wykonania zadania?
    Liczba godzin nadliczbowych jest ograniczona - patrz KP.
    Jeśli wykonanie tego zadania spowodowałoby jej przekroczenie - masz prawo
    odmówić wykonania polecenia (tylko miej to wszystko na piśmie, tzn.
    polecenie, odmowę, jak polecenie mętne to żądasz sprecyzowania - w razie
    poważnego sporu jest to ważne dla celów dowodowych).
    A w razie propozycji zlecenia (umowy cywilno-prawnej) - krzyknij taką cenę,
    żeby ci się jednak opłacało, albo żeby im się nie opłacało. ;)

    --
    Jotte