PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie

  • 1. Data: 2003-01-27 16:55:01
    Temat: bezrobocie
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

    Witam.
    Według oficjalnych danych mamy około 18% bezrobocie. Co prawda jest to
    uśrednione, ale i tak wiadomo, że jest znacznie wyższe. Wiele osób poprostu
    się nie rejestruje, albo stracili prawo do zasiłku.
    Czy poprostu łatwiejszym sposobem, bardziej wiarygodnym nie byłoby
    policzenie osób pracujących, czy to na własnej działalności, czy też u
    jakiegoś pracodawcy? Reszta ludzi to bezrobotni. Oczywiście wyłączając
    wszystkich, którzy są przed lub po wieku produkcyjnym.

  • 2. Data: 2003-01-27 20:36:16
    Temat: Re: bezrobocie
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    poprostu
    > się nie rejestruje, albo stracili prawo do zasiłku.

    tia 18%..... a wystarczy dodac osoby ktore wypadly z ewidencji bo nie maja
    skladek zdrowotnych,
    zasilki i swiadczenie p-emerytalne, staze, szkolenia ... to tez zaniza
    stystystyki

    Jean

  • 3. Data: 2003-01-27 22:57:44
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tomasz Jażdżewski wrote:

> [...]
    > jakiegoś pracodawcy? Reszta ludzi to bezrobotni. Oczywiście wyłączając
    > wszystkich, którzy są przed lub po wieku produkcyjnym.

    Poczekaj na wyniki spisu powszechnego - mialy byc cos za niedlugo.
    Chyba, ze je "podrasuja". Jak nie, to wtedy sie zdziwisz ;).

    Flyer

  • 4. Data: 2003-01-28 00:18:28
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "flyer" w news:3E35B968.7090007@poczta.gazeta.pl napisał(a):

    > Poczekaj na wyniki spisu powszechnego - mialy
    > byc cos za niedlugo. Chyba, ze je "podrasuja". Jak
    > nie, to wtedy sie zdziwisz ;).

    Sam jestem ciekaw jak to przedstawia. Bardzo wielu ludzi udzielalo mi
    odpowiedzi, ze nie maja pracy, ale rowniez jej nie szukaja (bo przykladowo
    i tak jej nie znajda - ale tego w formularzu juz sie nie zaznaczalo).

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

  • 5. Data: 2003-01-28 13:29:14
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    poprostu
    > się nie rejestruje, albo stracili prawo do zasiłku.

    Sa tez ludzie, ktorzy oficjalnie sa bezrobotni, a nieoficjalnie sa za
    granica albo pracuja na czarno.

    Ciekawi mnie jedno. Bodajze we wczorajszej Wyborczej byla zamieszczona mapka
    o tym, kto w najblizszym czasie roku-dwoch zamierza kupic sobie mieszkanie.
    Na jednym z czolowych miejsc bylo woj. lubuskie w ktorym jest jedno z
    najwyzszych wskaznikow bezrobocia w Polsce i jest duzo biednych gmin. To w
    koncu jak to jest?

    pzdr

    jacek

  • 6. Data: 2003-01-28 20:13:32
    Od: "Anutka" <anutka1504(nospam)@go2.pl>

    > Sa tez ludzie, ktorzy oficjalnie sa bezrobotni, a nieoficjalnie sa za
    > granica albo pracuja na czarno.

    Dokladnie, niektorzy kombinuja jak mogą, w sumie to nie ma sie co dziwic.

> [...]
    > Na jednym z czolowych miejsc bylo woj. lubuskie w ktorym jest jedno z
    > najwyzszych wskaznikow bezrobocia w Polsce i jest duzo biednych gmin. To w

    A wedlug mnie to juz czepianie sie szczegolów. Nie patrz na zadne mapki ani
    nie wierz temu co pisza po gazetach. Piszą glupoty, bezrobocie w polsce jest
    napewno duzo wyzsze niz 18 % i nie mam na mysli konkretnych rejonow naszego
    kraju.
    A co do bezrobotnych: znam duzo ludzi osobiscie, ktorzy rejestruja sie tylko
    po to aby miec ubezpieczenie zdrowotne, nie są zainteresowani zadnymi
    ofertami bo po prostu mają kase. Ich wsółmałzonek pracuje a oni sie ida
    tylko raz na jakis czas odfajkowac i maja spokoj.

    Pozdrawiam
    Ania

    -
    GG 2874748
    --
    " O tempora! O mores!
    Aures multorum clausae veritati sunt.."

  • 7. Data: 2003-01-28 22:57:42
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    jacek wrote:

> [...]
    > Na jednym z czolowych miejsc bylo woj. lubuskie w ktorym jest jedno z
    > najwyzszych wskaznikow bezrobocia w Polsce i jest duzo biednych gmin. To w

    Najtansze mieszkania?

    Flyer

  • 8. Data: 2003-01-29 14:28:54
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Najtansze mieszkania?
    >
    > Flyer

    Niewykluczone, ale cholera nie moge nigdzie znalesc tej mapki...
    Podejrzewam, ze tam dzialaja 2 czybnniki - tanie mieszkania i spora czesc
    zarobkow jest z pracy na czarno w Niemczech.

    pzdr

    jacek

  • 9. Data: 2003-01-30 11:15:19
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

> [...]
    > ofertami bo po prostu mają kase. Ich wsółmałzonek pracuje a oni sie ida
    > tylko raz na jakis czas odfajkowac i maja spokoj.

    To znaczy, że nie ma rozwiązania na wykazywanie faktycznego bezrobocia?
    Według mnie mogą być wyniki oficjalne i nie oficjalne, ale nie mogą aż tak
    być rozbieżne i muszą w jakiś sposób pokazywać rzeczywistość.