PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezplatny lekarz?

  • 1. Data: 2002-07-06 17:55:39
    Temat: bezplatny lekarz?
    Od: "peter.witkowski" <p...@w...pl>

    Czesc!
    Pomozecie? :)
    Ostatni raz pracowalem od lipca 1998 do maja 1999 roku
    tzn.w tym czasie placili mi ZUS etc. Od tego czasu
    pracuje na czarno ale niestety zdrowie mi szwankuje
    i musze isc do szpitala.
    Ale nie wiem czy jestem ubezpieczony?
    Czy musze sie zarejestrowac jako bezrobotny aby otrzymac darmowa
    opieke?
    Moze jakis zasilek? :)

    Dzieki!
    Nie wiem co robic zdrowie mi szwankuje i troche panikuje
    czy aby jak mnie szlag trafi na ulicy to bede musial
    placic kilka tysiecy za szpital.

    a-ha
    (pracuje jako webmaster w Wawie na czarno juz 3 rok(!) takie
    czasy :( to kamyczek do dyskusji, ktore na tej liscie obserw.)

    Dzieki!

  • 2. Data: 2002-07-06 21:00:09
    Temat: Re: bezplatny lekarz?
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Uzytkownik "peter.witkowski" <p...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > tzn.w tym czasie placili mi ZUS etc. Od tego czasu
    > pracuje na czarno ale niestety zdrowie mi szwankuje
    Jak pracujesz "na czarno", to nie jestes ubiezpieczony.

    > Czy musze sie zarejestrowac jako bezrobotny aby otrzymac darmowa
    > opieke?
    Powinienes.

    > Moze jakis zasilek? :)
    Dla bezrobotnych, ma sie rozumiec? Jesli spelniasz warunki, to Ci sie
    nalezy.

    > Dzieki!
    > Nie wiem co robic zdrowie mi szwankuje i troche panikuje
    > czy aby jak mnie szlag trafi na ulicy to bede musial
    > placic kilka tysiecy za szpital.
    Jak Cie juz "szlag trafi", to nie bedziesz musial nic placic ;-) Wiec chyba
    lepiej, zebys jednak musial... :-)
    Duzo zdrowia!
    M.

  • 3. Data: 2002-07-07 20:15:07
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Aby skorzystać z pomocy lekarza w przychodni oraz szpitala
    musisz zarejestrować się koniecznie jako bezrobotny bez prawa do zasiłku.
    Będziesz się wtedy zgłaszał do Urzedu Pracy raz na 3 miesiące
    ale warto .Ewentualne dodatkowe koszty leczenia będziesz ponośił tak jak
    osoby zatrudnione i ubezpieczone w ZUS.Powinieneś to zrobić już 3 lata
    temu.Twoja strata.Kiedyś może ci braknąć tych 3 lat w naliczaniu lat do
    emerytury.To był błąd.