PracaGrupypl.praca.dyskusjeadministracja publiczna i jednostki organizacyjne - czy mam prawo powolac sie na KP ? › Re: administracja publiczna i jednostki organizacyjne - czy mam prawo powolac sie na KP ?
    From: gromax <g...@W...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: administracja publiczna i jednostki organizacyjne - czy mam prawo
    powolac sie na KP ?
    Date: Mon, 09 Aug 2004 14:16:11 +0200

    > Nie zapominajcie, że GOPS jest finansowany ze środków Gminy. I Gmina ma
    > prawo szukać oszczędności - m.in. poprzez wykonywanie swoimi ludźmi
    > zadań robionych przez firmy zewnętrzne. I, moim zdaniem jako mieszkańca
    > danej gminy, jest to jak najbardziej wskazane!
    Podstawowe pytanie, to jakie mają osobowości prawne. Bo jeżeli to są
    oddzielne firmy/załady pracy to formalnie nie można wykonywac pracy na
    rzecz jakiegoś zakładu bez odpowiedniej umowy, bo jest to wtedy praca na
    czarno

    > Owszem, powinien się tu, moim zdaniem, znaleźć aneks do umowy lub wręcz
    > wypowiedzenie starych warunków umowy i wprowadzenie nowych. Gorzej, że
    > zgodnie z tym co pisze Danielf te warunki nie były do końca zapisane w
    > umowie. I tutaj nie wiem jak powinno być.
    Ja tam jestem formalistą i moim zdaniem tego powinno się domagać od początku
    obowiązywania umowy.

    > Nie znam się na tym, ale skoro może być wspólna księgowość (a tak w
    > samorządach bywa często), to i tym bardziej może być wspólny
    > administrator sieci, które w dodatku "zazębiają" się.
    Oczywiście że może być jedna osoba obsługująca w jakimś zakresie 10 zakładów
    pracy. żaden problem, jeżeli się wyrabia. Ale zeby móc wykonywać tę pracę,
    musi mieć nawiązaną współpracę, czego jednym z elementów jest umowa.
    Patrząc od strony pracodawcy - jak formalnie można by np. egzekwować
    prawidłowe wykonanie zadań jeżeli tego pracownika nie ma?

    > Owszem. Pracy więceje, kasa _powinnia_ być większa, ale czy to jest
    > podstawa żądania dodatkowego takiego samego wynagorodzenia jakie
    > otrzymywała tamta firma zewnętrzna? Jako obywatel mówię nie :)
    na pewno nie takie same. Patrząc na ten konkretny przypadek, to pracownik
    byłby pewnie zadowolony jakby był np. zatrudniony na 2x po pół etatu.