PracaGrupypl.praca.dyskusjea dzisiaj w moim miasteczku... › Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    From: "irek" <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    Date: Fri, 5 Jul 2002 12:02:20 +0200

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ag3oo8$har$...@n...tpi.pl...
    > Ale jeżeli taką mamy ekonomię, to właśnie dlatego, że próbuje się
    ustatwowo
    > regulować co tylko się da zamiast dać ludziom wolną rękę i swobodę wyboru.

    co sie probuje ustawowo robic w tym kraju????
    moze jakis przyklad , bo dla mnie to co napisales to stek bzdur
    albo zyjesz w swiecie fikcji albo piszesz dla samego pisania cos co gdzies
    przeczytales
    moim zdaniem wlasnie jest odwrotnie bo w polsce mamy "dziki zachod" ( a
    nawet gorzej bo nawet tam na strarzy prawa stoi szeryf)
    organy ustawodawcze nie robia dokladnie nic aby ta sytuacje zmienic , a o
    wykonawczych nawet nie wspomne
    kto twoim zdaniem ma wieksze sznse przezycia w tak skorumpowanym kraju ,
    kasjerka zarabiajaca 280 zl czy przedsiebiaorca majacy pieniadze na lapowki
    i czesto uklady we wladzach lokalnych a czasem nawet centralnych
    takze nie pisz mi tutaj o swobodzie wyboru bo jest jej az nadto
    przyklad - mozna ludzia bezkarnie nie placic za prace (np. stocznia
    szczecinska) a nikt nikogo nie zmusza zeby gdzies pracowali i z tym sie
    zgodze
    tylko nie wymagaj zeby gospodarka w takim kraju stala na wysokim poziomie

    > Czyli swobodę wyboru gdzie kupują (hipermarkety, czy małe sklepy), swobodę
    > wyboru gdzie pracować, czy swobodę wyboru kogo i za ile zatrudnić. A przez

    patrz to co napisalem wyzej
    bo dla mnie kazdy taka swobode ma , chyba ze jest cos ze mna nie tak

> [...]
    > swobody w innych gałęziach.
    >
    > Innymi słowy - jeżeli ograniczymy swobodę pracodawcom - to musi się
    > przełożyć w konsekwencji na ograniczenie swobody pracownikom.
    > Jeżeli pracodawca nie może zatrudniać ludzi za tyle ile chce i na
    warunkach
    > jakich chce, to w konsekwencji rozregulowania gospodarki pracownicy też
    > takiej sowbody nie będą mieli.
    >
    > A jeżeli chodzi o fatalne warunki pracy w hipermarketach - to chyba lepiej
    > mieć możliwość pracowania choćby w fatalnych warunkach, niż nie mieć

    fatalne warunki pracy w hipermarketach spowodowane sa wlasnie polskim prawem
    w taki "ludzki" sposob dbajacego o dobro pracownika
    zagraniczne sieci z premedytacja to wykorzystuja
    czesto mialy by pieniadze zeby lepiej dbac o pracownika ale poco skoro w
    kodeksie pracy nie ma takich rzeczy

    irek